Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Ogillar man det digitala kombit har man en skruv lös. Det är extremt nice. Gå tillbaka till gamla analogmätare känns som att skickas tillbaka till stenåldern när man väl vant sig.
Användarvisningsbild
av wendtan
Första dagen kändes det lite tv-spel.

Nu känns det klart bra, man kan välja lite vilken information som skall visas, vilket är något som
blir svårt att leva utan framöver skulle jag tro. Jag gillar också att tempmätaren är tillbaka, den saknar jag varje gång jag kör vår V70II -10.
Varför de inte gjort tankmätaren digital är däremot för mig en gåta... När det andra är så sjukt snyggt presenterat så känns den där stapeln till vänster skapligt malplacerad.
av Schmoyoho
crumpets skrev:Ogillar man det digitala kombit har man en skruv lös. Det är extremt nice. Gå tillbaka till gamla analogmätare känns som att skickas tillbaka till stenåldern när man väl vant sig.
smaken är som baken osv osv... Nä men jag har vant mig vid det digitala instrumentet och jag måste uppriktigt säga jag lite saknar vanliga mätare, utan att (förhoppningsvis) ha en skruv lös. Praktiskt och funktionellt är ju det digitala mil bättre men är det ingen som ibland kan sakna t.ex att vrida en nyckel för att starta bilen eller att ha både en varvräknare och hastighetsmätare som vanliga analoga visare? Inte för att jag låta som någon bakåtsträvare, jag tycker bara det känns mer äkta på något vis. Väldigt diffus känsla som jag varit hittills ensam om :(
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag håller med dig när det gäller entusiastbilar regen. I en sportbil(ej GT-bil, i typ en jagga hade nog digitala också suttit fint), vill jag ha riktiga mätare, mekanisk feel i allt och absolut inga "%% elhissar, keyless, glastak, BLIS och annat junk som bara filtrerar bort dig från verkligheten och kostar vikt och känsla, men nu är det ju tal om vardagsbilar. Kärror som ska underlätta ens liv och agera som verktyg. Har man skaffat sig en snygg vardagsbil blir den ju ett fint verktyg, men i slutändan måste ju bilen fylla en nyttofunktion för en och då tycker jag allt som hjälper till att göra saker smidigare är av godo.
Användarvisningsbild
av wendtan
Så fick jag några timmar över och tog tag i den välbehövliga poleringen samt lackskyddet.
Jag tänkte inte tråka er med ett polerinlägg till likt det jag gjorde för något år sen :D
Men för intresserade så använde jag Menzena Powerfinish samt en roterande flex med lila skumgummitrissa. En Cyclo med fireglaze för lackskydd.
Det blev även monterat stänkskydd fram då de små befintliga som satt där mest såg fåniga ut.
Även "V60 D4" åkte av från bagagen med hårfön och fiskelina :)
Som ren kuriosa är den svarta metallic som vi har på V70n, V60ns motsats.
Denna är mjuk och ganska känslig. V70ns lack är stenhård och ett rent helsike att plocka bort tvättrepor på. Så de är på gott och ont. Jag föredrar nog egentligen V70ns hårda lack.
Bild

Om vädret tillåter så skall jag ta några efterbilder imorgon. Frun har tagit med sig min systemkamera på en resa så de blir tyvärr bara med ifjånen.
Sådär, här kommer lite bilder. Det blåser ju storm med lite tillhörande regn i Skåneland så givetvis blev bilen skitig 50 meter från garaget typ.
Men den är iaf i betydligt bättre skick än när jag hämtade den 8)
18" fälgar är upphämtade med, så de skall till däcksverkstan så fort så möjligt.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Tjusig! Den där fronten är riktigt aggressiv! Vad är det för fälgar? :D
Edit: 18"arna alltså. ;)
grillchips skrev:Tjusig! Den där fronten är riktigt aggressiv! Vad är det för fälgar? :D
Edit: 18"arna alltså. ;)
18" Ixion blir det. Svaga r-design ambitioner lever kvar :lol: Det blir nog backspegelkåpor framöver med.

Ja, fronten är väldigt lyckad, väldigt annorlunda före facelift faktiskt. Även huven är ju omgjord för att harmonisera med fronten.
Ixion är väldigt snygga! 8)
Fronten på faceliften påminner en del om gamla R-Design fast snyggare.

Fälgar och backspegelkåpor kommer sitta som en snyting :lol:

Fick du rätt färg på glasögonhållaren? Ja fick först fel med på andra försöket blev det rätt. Nice garage förresten ;;-O
Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Kan inte tänka mig att XC60 däckdimensio[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]