Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

rikrd skrev:Spolade av bilen idag(högtryck), när jag gick över "läppen" under regskylt. Lossnade lack!? Ska man inte kunna köra med högtryck där?? Höll avstånd osv! Vad göra åt detta? Kontakt bilfirman man köpa bilen Bilen är ju inge så gammal att lacken skall släppa, eller??

Bild: Bild

Edit: jag har inte kört på något som kan ha "flagat" upp där, möjligen ett stenskott? Men det borde jag hört..
Åk till säljare, har du haft bilen i mindre än sex månader?
Användarvisningsbild
av rikrd
Köpte bilen för ca 1 månad sen. Skall kontakta säljaren. Ska även förbi en lokal firma i morgon för att får prisuppgift på lite "spot repair" ska kolla om de kan göra nåt bra pris på allt.
Liten update. Verkar inte gå göra nåt hos säljaren.. Jag kan ha fått ett stenskott å gått för nära med högtrycken osv osv. Ett stenskott har jag förmodligen fått men ska lacken flyga av av de? Skitsamma orkar inte bråka mer om de, då jag fått ett jäkligt bra pris hos den lokala firma för fixa allt. Ordnar bilder när det är gjort!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Låter konstig att ett stenskott skulle ha orsaka sådan skada när man sedan går på med högtrycken. Det måste ha varit dåligt förarbete innan lacken lades på.
Användarvisningsbild
av rikrd
Dåligt med uppdatering här! När semestern tog slut, tog också tiden slut. :) har i alla fall löst lackskadan. Samtidigt blev det en supertvätt och polering. Jäkligt nöjd!

Bild

Här står jag och beundrar skönheten ifrån köksfönstret ;)
Användarvisningsbild
av grillchips
Är det där en så kallad VIP-parkering? :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
Haha! Brukade köra den när jag jobbade som hantverkare och var inne i stan men inte hittade parkering, lastzon och öppna bakdörrar på skåpbilarna. ;)
Jag hade dock blivit nervös för odågor till ungar som tar sig förbi på valfritt färdmedel i ett alltjämt svajigt mönster om jag ställt min bil sådär. :D
Haha klockrent ;)

Jo det är jag också. Så står inte där så ofta/länge. Det syns kanske inte så tydligt, men jag står en bra bit upp på gräset så ungarna kan swisha förbi. Annat är det när sambon ställer sig där :p
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Dom där sulorna kommer sannolikt inte passa a[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Motorbyte Volvo 240