Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Gjorde första längre bilresan i helgen som var och då var det Falun-Sthlm t o r. Den drog 0,42 på motorvägen och blandad körning 0,45. Helt klart godkänt tycker jag :)

Har även provat fjärrstarten av motorn via VOC-appen. Helt sjuk funktion, lite läskigt att se ingen i förarsätet och höra motorn startas :roll:
När jag är ändå inne på ämnet VOC så är jag inte heeeelt nöjd med denna. Kom hem och parkerade bilen, låste och gick in i bostaden. Efter ca 25-30 min fick jag en notis från appen om att bilen är olåst! :shock: Går ut och kontrollerar och ja, bilen är låst. Ingen trevlig upplevelse.

Start&stopp-funktionen börjar jag bli mer och mer van med. I början kändes det lite stressande men man lär sig även planera sin körning med denna funktion.

Lane Keeping Aid-funktionen är grym! Råkar jag komma lite för nära mittlinjen el sidlinjen "drar" ratten tillbaka och den avger en vibration för att hålla mig uppmärksam. Klart mycket bättre utvecklat än vad de var tidigare, t ex på min fars f.d XC60 från 2011 där det var ett jäkla plingande vid oavsiktlig överträdelse av streckade linjen. Till slut stod det "V.g stanna för en fika" eller hur det var :lol:

Kommer inte på något mer just nu som lämnat avtryck hos mig, jo solluckan börjar jag gilla mer och mer, hör och häpna! :lol: Har den dock inte öppnad utan mer skönt att solen/dagsljuset kommer in litegrann.
Senast redigerad av 1 Kluster, redigerad totalt 0 gånger.
av Kluster
Ja, ibland kan jag tycka toningen av rutorna släpper inte lite väl lite ljus så då är det nice med taklucka!
av Kluster
Inhandlade nya textilmattor på Biltema istället för gummivarianterna som följde med som standard. Vilken skillnad; bra passform och till priset av 229 kr! Original går dessa på närmare 1000 kr :roll:
av mikekop
Ursäkta en liten fråga, men jag har intrycket av att V60 är mindre än V50, utom möjligtvis breddmässigt? Då jag skulle byta bil för 3-4 år sedan så var jag sugen på en V60, men då jag provsatt både V50 och V60 så när jag ställt in förarstolen så jag satt bekvämt, så var det mer benplats i baksätet i V50 än 60? Dessutom så är bakluckan bättre utformad för last på V50.
Jag undrar eftersom du skrev att du bytte bil för att V50:in började bli för trång...
av Kluster
mikekop skrev:Ursäkta en liten fråga, men jag har intrycket av att V60 är mindre än V50, utom möjligtvis breddmässigt? Då jag skulle byta bil för 3-4 år sedan så var jag sugen på en V60, men då jag provsatt både V50 och V60 så när jag ställt in förarstolen så jag satt bekvämt, så var det mer benplats i baksätet i V50 än 60? Dessutom så är bakluckan bättre utformad för last på V50.
Jag undrar eftersom du skrev att du bytte bil för att V50:in började bli för trång...
Jo, lastutrymmet är i stort sett densamma jmf med V50; till fördel för V60 är att den är djupare med några cm tillgodo. Dock så sluttar vinkeln på bakluckan ocså så man "tappar" lite space där men det är inte ofta vi packar fullt upp till taket. Kanske 2-3 ggr när vi hade V50 så någon laståsna är det ju inte direkt. Inför bilbytet bytte vi även barnvagn från Bugaboo Cameleon (två delar ihopfälld) till en Kronan Sulky/S (ett stycke).

Det vi tycker att V60 vann på är bredden framförallt i baksätet jmf med V50 och det kommer ju naturligt eftersom bilen är bredare än V50. Både jag och min fru är jämnlånga (170-179cm) så vi har både våra stolar optimalt inställda så att det är även "humant" i baksätet :wink:

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]