Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Eirike93
#705089
xerys2012 skrev:Haha underbar läsning!! Min fråga e ju dock hur många böter det satt på rutan. Nog för att du fått stått lagligt ett par timmar/2ggr/dag men det borde varit en hög me gula lappar 8)
Kanske t.om en röd? :mrgreen:

Kul historia, bra att du hittade bilen! :-)-)
Användarvisningsbild
av Vojje
#709552
Var sjunde bil som under december anmäls som stulen har bilägaren i själva verket tappat bort, enligt försäkringsbolaget If.
Den typiska kunden som tappar bort sin bil är en stressad trebarnsfar som kör en nyare bil och bor i Stockholm.

För att inte tappa bort bilen i jul föreslår If att man fotograferar den parkerade bilen med telefonen, knyter en vimpel på bilens antenn så att den syns bättre, parkerar på en refug eller ber sina barn att memorera bilens placering. :roll:
Användarvisningsbild
av grillchips
#709561
Jag har den senaste månaden insett hur förbaskat dålig jag är på att komma ihåg var jag ställt bilen. Speciellt på just den parkeringen som trådstartaren "tappade bort" sin bil på. Bromma Blocks är ett helsike, som en Ikea-parkering!
Jag är då glad för parkeringslyse-knappen på nyckeln, den har räddat mig många gånger.

Nyårslöfte på detta kanske?
av andy78
#709612
Använd skyltarna i skyn som har bostäver ab c osv.
Ibland är det symboler tex djur för att barn ska kunna känna igen.

En gång efter lunchen så skulle vi hoppa in i bilen visade sig stå en likadan svart v50 på raden framför.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#710550
Hehe kul historia. Det finns appar med till hjälp, sök efter hitta bilen, find my car och så vidare.
Användarvisningsbild
av joel80
#710631
Idag har det varit ännu värre julstress.. Alla som hade räknat med jordens undergång igår fick plötsligt väldigt bråttom att handla julklappar! :-O) (S)

Är det bara jag som känner en viss os&au[…]

däcktätningssatsen kanske funkar fö[…]

När jag hade inne min bil här i april s&[…]

Felkod

Hej har fått upp denna felkod på min v[…]