Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne65
Grabben har nyligen köpt en S70, på vingen har lacken krackelerat eller hur man skall uttrycka sig, se länk. Bilen i övrigt är fräsch men vad gör man åt detta? Ingen aning om vingen är fabriksmonterad, men problemet tyder väl snarare på att vingen är eftermonterad och att lackeringen blev dåligt utförd.
Några idéer?
http://imageshack.us/photo/my-images/27/jqjx.jpg/

Mvh Janne
av Nibbe
Ser ju ut som ett skitjobb....

Åk till någon lackfirma och prata med dom för jag tror det enda som kan göras är att slipa ner hela vingen och lacka om den, från grunden.
Användarvisningsbild
av Janne65
Hmm, det lär väl kosta skjortan. Och med tanke på att grabben pluggar och inte har nåt vanligt jobb så är ju budgeten begränsad. Finns det ingen "quick and dirty-lösning"? Nåt man kan göra själv? Bara det ser bättre ut...
Novis på detta som ni märker! :roll:
Mvh Janne
av 9070
Enda snabba lösningen är väl o köpa slippapper och sedan färg. Vet inte vad du får för slutresultat men förhoppningsvis blir det bättre. Annars så tror jag inte att lackeraren tar mer än 1000-1500 för en omlackering
Användarvisningsbild
av sthlm
Slipa ner och lacka en gång. Låt torka ordentligt och våtslipa och lacka igen.
Tunna lager färg och låt det genomhärda en vecka innan montering.
Använd våtslippapper 500 och sen 2000 så blir det kanon till en rimlig penning.
Användarvisningsbild
av Janne65
Tack för svar!
Men vid lackeringen, funkar det med sprayburk (i och för sig Volvo original men...) eller måste det vara nåt annat?
Användarvisningsbild
av falcon
jag betalade 800kr när jag lämnade min vinge på lack, dock så var den färdig grundad.
slipa ner vingen låt sedan blanda 1-2 burkar färg hos ex auto ekonomi och måla själv
av AnkaN7893
Burklack blir aldrig lika bra och kommer aldrig att bli det, så är det.

Försök blåsa bort all klarlack med tryckluft. Har det väl släppt på ett ställe kan man blåsa bort mycket mer. sen slipar du ner den grovt och isolerar alla utslip med grund. Slipar grunden och lämnar den till en lackerare för bästa resultat. Vill du burklacka får du göra det men kan bli skit.

Osäker så lämna hela vingen till en lackerar så sköter han/hon allt, då får han/hon den precis som han/hon vill. Kostar lite extra men resultatet blir som nytt fast bättre;)
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]