Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej!

Vill inte åka dubbat men inte heller så kallade kontinentaldäck

Vilka riktiga dubbfria vinterdäck tycker ni man skall ha, Nokian, Goodyear, Michelin eller finns det andra bra?

Vill ha så bra hållbarhet som möjligt

Nån som vet om det finns några tester av däck som rullat lite?

Nya är ju de flesta ganska ok men efter 2-3000 mil kan det vara ganska annorlunda
Hej!

Vart i regionen bor du? Tänker mest om du inte ska överväga dubb (om du inte bor i södra Sverige), men ska dela med mig me mina erfarenheter av dubbfritt. :)
Vill minnas att farsan körde me Michelins (minns inte vilken modell) dubbfria två säsonger på sin V70II, och verkligen avskydde dem :P De funkade hyffsat bra första året med mediokra resultat på is annars var de utmärkta på snö och i snömodd. Andra året så var de självklart lite sämre när det var snö, snömodd eller slask men ändå godkända, men så fort det frös på så var det "Bambi på hal is", provade själv och slutade nästan i diket :lol:

Angående andra däckmärken så ska Continental också ha bra dubbfria
Har själv "snöat in" på att skaffa Nokian Hakkapeliitta R eller R2. Verkar riktigt bra, dock blir man ju sällan mer klar över vilka man ska skaffa när man läser tester tyvärr.
Har precis insett att jag verkar "åka dit" på 235x45 med minsta belastningskod 97 eftersom det är det enda Volvo rekommenderar till V60PIH

Volvo fälgar som är ok är alla 8 tum breda

Kan kanske gå med 225x50

Finns m.a.o. inte många däck att välja på

Typ Hakka R eller R2 & nått Continental

Kan kanske gå med smalare om jag hittar nån eftermarknadsfälg som är smalare

Är det någon som har siffror på Sadia eller Njord 17x8, är ju väldigt dåligt med info på Volvo's hemsida
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]