Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej, (Volvo 940 96:a 2,3L)

Var i Sthlm kan man finna en stor bilskrot där man kan plocka delar själv o billigt pröjsa för det? På nätet där det säljs begagnade bildelar så hittar jag bara ockerpriser. Lastgammal torpedplåt för 600-800kr är ju ett skämt.

(Jag behöver hitta en täckplåt/"torpedplåt", en fönsterhissvev och en lykttorkarmotor+arm)
Malsta bildemontering i Norrtälje rekommenderas ! Bra priser man kan kolla deras hemsida vad för bilar som finns. Finns runt 6-7 940s inne sist ja va där 2v sen. Ligger 5 min utanför centrum.

Finns en i Sollentuna med men vet ej ang priser och så där
Sollentuna bildemontering är helt ok men priserna brukar variera det finns en gamal gube där som ofta siter i disken undvik att prata pris med han då han tror att gammalt skrot är värt guld...
men dom övriga är bra.
umekille skrev:Plockskrotar håller på att försvinna
då området klassas som en arbetsplats
och får ej beträdas enligt lag av utomstående.
Enligt vilken lagstiftning ???????
wissel skrev:
Nibbe skrev:Kanske http://www.bildelsbasen.se/ kan vara något?
det är dom som man precis INTE vill ha att göra med......
Jasså? Törs man vara så fräck och fråga varför inte? :oops:
Nibbe skrev:
wissel skrev:
Nibbe skrev:Kanske http://www.bildelsbasen.se/ kan vara något?
det är dom som man precis INTE vill ha att göra med......
Jasså? Törs man vara så fräck och fråga varför inte? :oops:
Lite rostig framskärm till 850 = 700 kronor styck. Liknande skärm på självplock: 2-300. Bildelsbasen är rena fantasipriser och spelar på människors okunskap.
De gånger jag handlat på bildelsbasen.se så har jag fått riktigt bra priser på det mesta. Nu vet jag förvisso inte vad jag skulle få om jag nu besökte skroten och plockade för egen hand samt prutade lite men jämfört mot nypris så har jag fått det mesta för halva det priset, säkert mer än så ett par gånger också.

Var faktiskt och besökte Sollentuna Bildemo häromdagen för första gången. Jag anar vilken gammal herre i kassan det är som nämns, han såg inte alltför munter ut.
Liten, trång och oorganiserad skrot.

Jag tror att det ska finnas en bilskrot söder om stan också, Huddinge eller Haninge? Håller aldrig isär de orterna..
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]