Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av olha00
Behöver nya däck, blir lockad av billiga priser på internet jämfört med hos däckhandlarna. Tacksam för delade erfarenheter av att handla däcck på nätet. Brukar det levereras i utlovad tid? Är däcken färska osv.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag handlar alltid av Nordendäck, och det har fungerat bra. Det har varit färska däck och leverans som utlovat. Det kan dock vara knepigt att hitta någon som lägger på däcken utan att tjura och ta orimligt betalt.

.
av Sjöle
Köpte däckonline. Beställde på förmiddagen. På eftermiddagen kom däcken från Tyskland, låg då på garagedörren. Imponerande. Haft inga problem att montera.
Användarvisningsbild
av Bosa
ThomasT skrev:Jag handlar alltid av Nordendäck, och det har fungerat bra. Det har varit färska däck och leverans som utlovat. Det kan dock vara knepigt att hitta någon som lägger på däcken utan att tjura och ta orimligt betalt.
Sist kusin min beställde från dem så fick han faktiskt däck som var 4 år gamla, lyckades få dem utbytta och fick då däck som var 2 år gamla istället. Kan iofs ha varit ett extremfall.
av Cox
kan varmt rekommendera däclonline, beställde tog en vecka pga av slut hos leverantör så däcken var färska inga gamla däck. Monteringen gick utmärkt mina däck levererades till firman som pekades ut av däckonline. Inga problem alls världens trevligaste firma monterade däcken. Bemötandet kunde inte vara bättre mycket bättre än alla andra som jag handlat däck av. Han som monterade var dyngförskyld och sa går det bra om dom är klara i eftermiddag, jag har inte ordinare tempo i dag pga av att jag är förskyld. vad kan man säga självklart i eftermiddag jag räknade om några dagar. ordinare handlare var 700 kr dyrare på samma däck monterat o klart.
Slutsats gummiverkstäderna stjäl pengar av oss bilägare. Denna firma överlever så varför är dom andra så mycket dyrare? och ja perfekt balans i däcken har inte hänt tidigare har alltid fått åka tillbaka pga av att dom andra slarvat
vikter ramlat lös när man hämtat däcken, vikter har varit utsprida runt fälgen med mera.
Användarvisningsbild
av Nexus
Pappa beställde på alven&ivarsson eller av de nu heter. Absolut inge problem kom fort och allt var i toppenskick.
Jag har beställt 2 st på Gummiihuset och ska se hur lång leverans tid de har inom stan.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Bosa skrev:
ThomasT skrev:Jag handlar alltid av Nordendäck, och det har fungerat bra. Det har varit färska däck och leverans som utlovat. Det kan dock vara knepigt att hitta någon som lägger på däcken utan att tjura och ta orimligt betalt.
Sist kusin min beställde från dem så fick han faktiskt däck som var 4 år gamla, lyckades få dem utbytta och fick då däck som var 2 år gamla istället. Kan iofs ha varit ett extremfall.
Det kan säkert bero på vad man beställer, om det är hög omsättning på specifik modell eller inte. Fick jag gamla däck så skulle det nog bli ett snack med dem... :evil:

.

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]