Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av att montera spacers för att få ut fälgarna på V70II? Jag skulle vilja ha ca 10mm. Vet ni var det går att få tag på? Räcker original hjulbult till längdmässigt? I värsta fall få jag köpa Biltemas 5mm men tycker det blir för lite. Lägg gärna upp bilder för er som testat detta.
Användarvisningsbild
av Honke
Ja detta skulle jag oxå vilja se några bilder på!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hittade denna tråd på Garaget. Ganska bra info!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 7#p1220667

jag har idag köpt 4 st spacers á 5mm vardera. Skall prova att montera någon dag. Dock finns såklart problemen med att centrumhålet inte går att använda (risk för obalans) samt att hjulbultarna måste räcka till. Här vill jag inte ta några risker så ev blir det bara 5mm per sida. Ev skaffa längre Hjulbult då......
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Testa och mär hur mycket du kan flytta ut fälgarna utan att tappa navstyrningen. Inte nog med att du riskerar vibrationer eftersom man inte har nåt som styr fälgen. Hjulbultarna får mycket stryk och ska ta upp krafter dem inte riktigt var tänkta för.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Marlboroman skrev:Testa och mär hur mycket du kan flytta ut fälgarna utan att tappa navstyrningen. Inte nog med att du riskerar vibrationer eftersom man inte har nåt som styr fälgen. Hjulbultarna får mycket stryk och ska ta upp krafter dem inte riktigt var tänkta för.
Ja jag skall kolla men vill inte flytta ut mer än 5mm pga krafterna och att det faktiskt påverkar styrgeometrin fram. Skall ev leta styrringar i plast för att få till 100% centrering. Och dessutom kolla längden på bultarna. Tänker inte chansa :)
Användarvisningsbild
av ProShine
Någon ny info på detta området? Tänkte beställa från spacer.se, 10mm med styrningar. Vad tror ni?
av 94093a
Det ska fungera utan problem se bara till att spacern styr ordentligt både på bilen och i fäljen det får inte vara något glapp alls dom ska sita tajt, och att hjulbultarna är tillräckligt långa gänglängen ska vara 1,5 X diametern på bulten.
Jag tillverkade egna 20mm spacers till min bil.
Finns bild på dom längst ner på sida 1 och på sida 2.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]