Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Tjena..! Har precis köpt ett par begagnade turbofälgar till en 850. Dom är i hyfsat bra skick men hade behövts lackas om. Jag undrar om det finns nån genväg "medel" som jag skulle kunna använda för för att ta bort den gamla lacken , istället för o slipa ner hela fälgen..

Vore väldigt tacksam för tips av er som har fixat fälgarna "hemma" , jag vill inte lägga pengar på och typ lämna in dom på blästring/lack. Hade bara tänkt få dom i "bättre begagnat" skick :D

Tack på förhand /Jurgen.
av mystiCal
Om du bor nära borlänge så skulle jag kunna blästra dina fälgar, billigt ?
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Tack för erbjudandet MystiCal, men ja bor nere i Skåne så de är tyvärr förlångt...! Hmm angående de här med o lacka fälgarna...

Idag så såg ja en 850 med mattsvarta turbofälgar, de var riktigt snyggt tyckte jag, så ja blev sugen på o lacka fälgarna mattsvarta istället för "silver/grå".. Men de kanske ser lågbudget ut om man lackar dom "mattsvart" själv?

Någon som har tips eller kommentarer på mattsvarta fälgar, vore de kul o få höra, min bil är ju mörkgrön till färgen så förövrigt så tror ja att matta fälgar skulle kunna matcha bilens färg rätt bra..

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]