- tor 05 jun 2014, 17:58
Jag har två nya sommardäck(köptes i höstas) När bilmecken satt på däcken på mina gamla fälgar konstaterade han att det var mkt avlagringar o skit inne i fälgens kant, han slipade bort det värsta så att däcket skall hålla tätt. Dock så tror jag han slarvade för däcken tappar luft. Jag åkte förbi honom för nån månad sedan o berättade om detta o han säger att det förmodligen är rostiga fälgar, han tipsade mig om att köpa slang till däcken o sedan komma dit o få det inmonterat i däcket. Jag frågade om "punkterigslagning på burk" kan hjälpa? Han svarade att det kan fungera bra så jag testade, men däcket läcker luft ändå. (testa på ett däck bara, av de två som läcker luft) Tappar från 2 bar till ca 1,6 på ca 1-2 dagar. Redan efter 5 minuter så tappar den från 2bar till 1,8/1,9, sen avtar det lite. Verkat inte finnas någon spik i däcket.
Frågan är om punkteringslagning på burk bara täpper till på "åk-utan" på innerdäcket eller klibbar till runt hela däcket o även däckkanten som ligger an mot fälgen? ...magkänslan är att jag måste köpa slang.
Frågan är om punkteringslagning på burk bara täpper till på "åk-utan" på innerdäcket eller klibbar till runt hela däcket o även däckkanten som ligger an mot fälgen? ...magkänslan är att jag måste köpa slang.