Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Tvättade bilen idag och fick då se detta fina märke som någon hjärndöd idiot ansett "passar" på min i övrigt fina bil. Tur att jag inte såg vem det var som gjorde det, för i sådana fall hade jag suttit inne för misshandel nu. :evil: Hur svårt ska det vara att hålla fingrarna i styr?!

Frågan jag ställer mig är vad man kan / bör göra för att reparera skadan? Jag har lackstift hemma, men har aldrig använt det. Ska man behöva polisanmäla detta, eller hur bör jag gå till väga för att lägga igen skiten? Repan är ca 1,5 - 2 dm lång och sitter i höjd med dörrhandtagen, bakom vänstra bakdörren, ovanför det vänstra, bakre hjulhuset.

Tips och råd mottages gärna!

Bild
Bild

PS. Jag ska ALDRIG mer parkera vid Heron City! :-(O) DS.
Är du verkligen säker att det är "nycklat"? För några år sedan när jag körde svarta bilar så fick jag liknande märken av att någon förmodligen hade gått lite tight mot bilen eller nån gren som stuckit ut i vägen. Jag polerade den med maskin och sedan försvann det. Är repan djup så den känns tydligt med nageln blir det dock svårare att få det bra utan att lacka om den.

Har även varit med om att en hundjä*** hoppade på min dåvarande (nya) S80 V8 Executive när det var grusigt på vägen :evil: Jag körde grymt noggrant med polermaskin och fick faktiskt bort allt!
Före:
Bild

Efter:
Bild
Hoppas du polerade hela bilen :wink:
Vad sa hundägaren? Har själv hundar & skulle aldrig låta dem hoppa på en bil, vet ju hur sur man skulle bli som bilägare. :evil:
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: citat borttaget

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]