Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Hallå!
Lång historia kort, hämtade ena katten hos veterinären igår och påväg hem så kissade hon i buren som förstås stod i sätet, och det rann ut på sittdynan.
Upptäckte det någon timma senare och rusade iväg till djurhandeln för att köpa Urine Off som ska vara ett medel mot sånt här, men efter att jag skrubbat mig gråhårig igårkväll så upptäckte jag nyss att det fortfarande doftar VÄLDIGT mycket. Precis som det gjorde innan jag körde med Urine Off. Kanske inte var tillräckligt noggrann, men vad tror ni, är det bäst att ta loss överdraget och tvätta det separat och försöka rengöra själva kudden på plats?
Några mirakelmedel?

Är inte så sugen på att hinka upp en wunderbaum a la Volvo 740.
Snabba svar önskas gärna, har inbillat mig att doften sprider sig och sätter sig i kläder etc så att få bort skiten omgående vore ju trevligt. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev: så att få bort skiten omgående vore ju trevligt.
Skit? Jag tyckte du sa det var piss? Men skämt åsido, jag tror du får ta av klädseln. Jag tror nämligen att det har runnit ner i underklädseln. Men ta kontakt med en tapetserare och fråga.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Sven: Tur att det är fredag, då uppskattas humor lite extra. :D
Ja jag tror det blir enklast så faktiskt.

Joel: Det där är helt klart värt ett försök.

Tack hörrni, ska ge mig ner i garaget såfort som möjligt. Drog ner rutan lite så den får vädra ur också, hoppas inte larmet får för sig att gå bara.
Och nu får man ju samtidigt lära sig hur man tar av klädseln på dynan, ska byta förardynan i vår tänkte jag pga sprickor så detta blir en perfekt testrunda.
av umekille
en såndär klädseltvätt på flaska med borste?
yes utblandat med vatten och sen våtdammsugare
en liten burk/fat ättika som får dunsta tar bort lukt.
av Lövet
Du behöver åka till rekondare som rekondar klädseln. Håll inte på och tvätta i maskin, du riskerar att klädseln tappar formen.
Användarvisningsbild
av Lazy
Vill du få bort lukten och slippa andra dofter av olika rengöringsmedel så byt klädsel, säger det med erfarenhet av liknande insident.
Användarvisningsbild
av grillchips
umekille: Klädseltvätt har jag faktiskt inte tänkt på, det läggs på inköpslistan ifall det resten inte hjälper helt.
Ättikan är självklart slut här hemma så det får bli att fixa fram lite imorgon.

löfgren: Rekond hade förstås varit att föredra, men efter det här veterinärsbesöket så finns det ingen möjlighet till det inom den närmsta tiden tyvärr. Jag tänker förstås handtvätta klädseln.

Lazy: Jag har inget emot om det luktar lite rengöringsmedel, så länge det inte stinker wunderbaum eller kattpiss så är jag nöjd. Men med tanke på att du fick byta klädseln så... Det bådar inte gott.
Jag som bara hade tänkt byta förarsidan i vår.. :x

Såfort grabben har somnat om en halvtimme/timme så ska jag ner och plocka loss klädseln så får vi ta det därifrån helt enkelt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag tror starkt på joel80:s förslag men om du går bet på det så prova http://www.luktfritt.nu/start
Finns att köpa hos Clas.
Användarvisningsbild
av grillchips
Micce: Toppen, den hamnar på nödlösningslistan!
Tyget är nu borttagen och hänger på tork i badrummet. Får dra en vända till på själva dynan men den är kvar i bilen. Vill inte blöta den alltför mycket med tanke på elektroniken däri.

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]