Moderator: Moderatorer
xerent skrev:Det ska tydligen finnas "inkörningsmarkeringar" på Hakka 8, kan du bekräfta och följa upp efter hur många mil de försvinner? :DHar aldrig haft så tysta dubbdäck Hakka 8, bra grepp på is o snö.
xerent skrev:Hakka 7 på nylagd asfalt låter ungefär som trasigt hjullager, en härlig ton som ökar med hastigheten. Jag håller med grillchips, rapport kring detta vore bra :)Jag kör Hakka 7 med dubb, 205/55-16 på V70 T5 och bilen går lika tyst som på sommardäck. Nylagd asfaltväg-110km/t-tyst.
DannePe skrev:Dubbar som sjunker in i däcket får mig osökt att tänka på Gislaveds misslyckade försök med en "tänkande dubb".Köpte Hakka 8 till R:en 225/40-18, trots priset :shock: så måste jag säga det var värt varenda krona.
Kan nog sätta min vinkelväxel på att Nokian har gjort ett bättre jobb än Gislaved i detta fall.
DannePe skrev:Dubbar som sjunker in i däcket får mig osökt att tänka på Gislaveds misslyckade försök med en "tänkande dubb".Snart kommer SSMCS, Smart Studd Monitoring and Control System, där varje dubb är kopplat till CANbus och ger information om underlaget för bästa greppreglering på is och snö :D
Kan nog sätta min vinkelväxel på att Nokian har gjort ett bättre jobb än Gislaved i detta fall.
Bosa skrev:Angående förbrukning så skiljer det inte så mycket faktiskt, i början av 2013 åkte jag Hakka 7. Hakka V sommartid och Hakka 8 las på nångång i Oktober.
Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]