Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av andy78
SvenB skrev:
andy78 skrev: Skulle du själv kunna fortsätta att tillverka / sälja en produkt om du gav garanti på garanti på garanti varje gång kunde kommer då det är 1 månad kvar?

Återförsäljaren kan ta det på återkommande garanti men det är något helt annat.
Är det? Det väl så, att det är av återförsäljare som vi som tillhör "vanligt folk" gör våra inköp.
Jo så är det säkert innebär det då att du automatiskt har förlängd garanti på allt då?
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej, det har jag inte påstått. Det var ju fråga om hur Biltema hanterat mina reklamationer på bilbatteri som frågan gällde. Sedan rörde det sig om en turbo till en båt, där renoveraren insåg att han brustit, och renoverade turbon en gång till med full garanti. För övrigt har jag mestadels åkt Volvo, och där har jag inte haft några direkta garantianspråk av lättförklarliga skäl. :D
av andy78
Jag skulle inte tveka att köpa batteri på biltema eller okq8 de tillverkades tidigare och kanske fortfarande av Global.
Likadant med Micros "powerbatterier" men micro finns inte kvar.
Användarvisningsbild
av CarMan
Man får vad man betalar för.
Men är man nöjd med det, så är väll det ok
av andy78
CarMan skrev:Man får vad man betalar för.
Som med alla bildelar så skilljer det i pris hos olika leverantörer.
Användarvisningsbild
av SvenB
Vem tillverkar Volvobatterierna då? Jag vet att jag köpte ett stort batteri på Biltema som användes till startbatteri i min båt. Det var på 180 amperetimmar och tillverkades av Banner.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
Nej så är det inte alls ! När det gäller t.ex vanliga ficklampsbatterier så kan man köpa batterier för 12:- styck samtidigt som man kan köpa batterier för under 2:- som ger 30-35% högre testvärden. Bilbatterier är inte annorlunda på det sättet, problem är att hitta vinnaren och få mest för pengarna...och där vinner sällan de dyrare alternativen.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag är inte insatt i ficklampsnatteri industrin...
Men det kan vara så att batterier för 12:- har en jämn kvalitet, medans dom för 2:- kan varera. Så ett är extremt bra och ett annat dåligt.

Även dessa batterier kan byggas försatt leverera högt eller lågt ampertal. Så det gäller att köpa rätt batteri för rätt sak. En fjärrkontroll och en radiostyrd bil vill ha helt olika batterier.
Användarvisningsbild
av SvenB
CarMan, vet du vem som tillverkar Volvobatterierna för de verkar ganska bra :?:
Användarvisningsbild
av CarMan
Nä, vet inte vem som tillverkar Volvos batterier.
Men en sak har jag lärt mig. Man ska inte hänga uppsig på vem som är tillverkare!!!
Dom tilverkar efter hundens behov! Så samma tillverkare kan ha både bra och dåliga produkter.

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]