Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Snyggt! Jag skall försöka få på det på min bil snart, listerna är ju inte dåliga på något sätt, men det lär ändå bli avsevärt bättre med CV.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag smorde in "all" plast på XC'n i måndags kväll med Vista, sedan dess har den stått i garaget och vilat men i morse körde jag ut den i morgonsolen. Det blev ju en riktigt fina svärta men jag tycker det blev lite för blankt, är det något som ger sig lite med tiden eller borde jag ha gjort på något annat sätt? Jag smorde in med svamp och använde inte överdrivet mycket medel.

Jag läste någonstans att man kunde torka med trasa efter man smörjt in det, skulle jag gjort det för att få en mattare look?
Användarvisningsbild
av MartinS
Funk skrev:Den mattas lite efter första tvätten..
Ok, bra. Tack!
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu har jag kört med bilen i tre månader och man ser att effekten börjar avta men det ser fortfarande fint ut.
Min dragkåpa som har legat ute i solen hela tiden börjar se ut som innan jag behandlade den för tre månader sedan. Nackdelen är att medlet är relativt kortlivat men den stora fördelen är att plasten intar det stadiet det var innan man behandlade den.
Användarvisningsbild
av Funk
Fördelen med Vista är att det inte snabbar på åldringsprocessen i plasten vilket en del andra produkter kan göra..

/Thomas
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]