Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lindfalas
Grattis till köpet..

De hättorna kan du kasta bort eller ha som underlägg till kaffekoppen.. hehe
De är värdelösa och du har ju bra trissor redan.

Greetz
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Lindfalas skrev:Grattis till köpet..

De hättorna kan du kasta bort eller ha som underlägg till kaffekoppen.. hehe
De är värdelösa och du har ju bra trissor redan.

Greetz

Ok, då blir de förpassade som kaffe underlägg :D :) .

Tack Lindfalas !
Användarvisningsbild
av C.W.
Grattis till köpet V70Bi... :-)-)

Du kommer att se ljuset och uppleva en helt annan klarhet..dvs du kommer att nå nirvana. ;;-O
Du kommer ochså att fråga dig hur du kunde vänta så länge med att köpa en polermaskin. (I)

Det värsta är att nu börjar jakten på bästa polish (jag använder själv Smartab's mirror finish + Meguiars Gold Class Clear Coat Wax) och bättre trissor (se nedan)
e.g helt vansinningt efter att i 20 år harvat med Turtel och tyckt att det var väl OK. ;-//

har försökt få fatt på Mequiars röda trissor som komplement till Sonax gula/oranga, men MICRO har inte....
Nån som har nått tips var man kan få tag på dem?

Ha de..
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Jag kör med biltemas dubbel triss maskinen :D ,den funkar bra bara man har ricktiga trissor,åkte till Clas Olsson och köpte Sonax poler hättor,funka skit bra..polera upp min gamla 855 T5R solid svarta och det vart klockrent efteråt,ska polera upp den som jag har nu också då blir det mumma :P 8)
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Efter att för några dagar sedan använt dubbelhättemaskinen på min solid svarta V70n så måste jag säga att jag är glatt överaskad över resultatet (även om det var första gången jag någonsin använt en polermaskin).
Vad det gäller de hättor som föjer med maskinen så är de verkligen SKIT! När man ändå köper ett packe med sonax hättor så kan jag ju råda till att köpå två st med en gång, så att man har ett par för polish & ett par för vaxet.....förstår inte varför de ens bryr sig om att skicka med de helt j-a värdelösa vita hättorna som inte duger till mycket annat än att skapa irritation.

Tack alla för råden angående köp av maskin !!! :D :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
fet_intercooler skrev:Köpte du också biltema maskinen eller köpte du nån annan?

MVH

Hoppa tillbaks till sida 1 så ser du inlägget med bild på den & allt.

Föregående ägare till min 745-a me[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarn[…]

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]