Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
andersuw skrev:
Sceptic skrev:Det verkar skilja en hel del mellan olika däck. Jag körde slut på ett par Pirelli P Zero Rosso (fram) på en säsong medan de P Zero (ej Rosso) som sitter där nu tycks hålla betydligt bättre.....eller så gasade jag mer den sommaren 8).
Det skiljer definitivt en hel del mellan olika däck vad slitstyrkan beträffar, inte bara mellan märken utan också mellan olika däck från samma tillverkare. Michelin är generellt osedvanligt bra på just den här punkten men även i det fallet hänger det också på exakt vilket däck man väljer.
Tyvärr tappade jag förtroendet för Michelin efter min förra uppsättning som de inte fick någon ordning på trots flera ombalanseringar. Det blir ContiSport 5 för mig.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja är faktiskt mer nöjd än va ja trodde att jag skulle bli med Bridgestone Potenza S001 235/40 19.
Gillar Potenza bättre än Contineltal Sport Contact 3 235/40 18 som låter mer.
av andersuw
Sceptic skrev:Tyvärr tappade jag förtroendet för Michelin efter min förra uppsättning som de inte fick någon ordning på trots flera ombalanseringar. Det blir ContiSport 5 för mig.
Sån't är förstås aldrig roligt men måste ju ha varit en tillfällighet. Har själv aldrig haft några balanseringsproblem på de ganska många omgångar Michelin jag haft på mina bilar vid det här laget (sex tror jag) och inte heller hört talas om att det generellt är några balanseringsproblem med Michelindäck. Har just lagt på en ny omgång sommardäck på båda mina bilar, Primacy 3 i båda fallen men olika dimensioner, och har inte minsta problem med obalans i någondera fallet.
Användarvisningsbild
av kvantskum
RichardCardell skrev:Någon som testat Landsail LS588 UHP?? Är själv negativ till sk Kina däck men dessa har fått väldigt bra recensioner. Priset kan man ju inte klaga på. 503kr st för 205-55-17 på nätet.
Jag.
225/45-17
Efter att ha kört på bl.a. conti, michelin och nu senast kumho, så provar jag dessa. Främst för priset, men också för bra betyg i tester.
Vad gäller slitstyrkan så har jag nu kört 500 mil på dessa, och än så länge ser det bra ut. Har inte mätt med skjutmått, men det ser bra ut i alla fall.
Balanserade dessa själv i maskin, och de var lättbalanserade, runda och fina.
Mycket komfortabla, absorberar gupp och små ojämnheter överraskande bra.
Så länge asfalten är någorlunda slät så är ljudnivån helt ok, men när man hamnar i grova och sönderkörda hjulspår liknande vissa sträckor på E4:an, så kan det mullra rejält. Kanske inte mer än andra mellanklassdäck, men med dessa däck upplever jag skillnaden mellan tyst och "muller" mer markant beroende på om man ligger i det nötta hjulspåren eller inte.
MEN.... jag klev direkt från Hakka R dubbfria vinterdäck som är bland det tystaste man kan ha, så min upplevelse kanske inte är helt objektiv.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja jag har också fått upp ögonen för dessa Landsail och specifikationerna för däcket ser lovande ut dom ligger ju i samma klass som Goodyear, Michelin, Conti mm men frågan är hur säkert är denna specifikation?

Men för mig blir det inga sådana däck visst dom är billiga men har en erfarenhet av att billiga däck är rena skräpet låter skitmycket och är totalt värdelösa på blöt asfalt. Nu har jag ju rätt så nya däck på bilen köpte förra säsongen och dom är jag missnöjda med vad det gäller slitagetåligheten, däcken som jag kör på nu är vredestein sporttrac5 205/55-16 tror iaf att det var 55 :???:
Användarvisningsbild
av milktrucker
DayDreamer skrev:Ja jag har också fått upp ögonen för dessa Landsail och specifikationerna för däcket ser lovande ut dom ligger ju i samma klass som Goodyear, Michelin, Conti mm men frågan är hur säkert är denna specifikation?

Men för mig blir det inga sådana däck visst dom är billiga men har en erfarenhet av att billiga däck är rena skräpet låter skitmycket och är totalt värdelösa på blöt asfalt. Nu har jag ju rätt så nya däck på bilen köpte förra säsongen och dom är jag missnöjda med vad det gäller slitagetåligheten, däcken som jag kör på nu är vredestein sporttrac5 205/55-16 tror iaf att det var 55 :???:
min erfarenhet är också att vredesteins däck håller enbart ca en säsong med en vridstark bil
Användarvisningsbild
av DayDreamer
milktrucker skrev:
DayDreamer skrev:Ja jag har också fått upp ögonen för dessa Landsail och specifikationerna för däcket ser lovande ut dom ligger ju i samma klass som Goodyear, Michelin, Conti mm men frågan är hur säkert är denna specifikation?

min erfarenhet är också att vredesteins däck håller enbart ca en säsong med en vridstark bil
Ok gött iaf att en till upplever samma jag var nästan säker på att det var något fabriksfel på däcken som jag har, synd bara att det ska slita så hårt på dom för jag är i övrigt nöjd med dom :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]