Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej!

Aha, tack för hjälpen!

Har nu sett den live på grannens bil - mkt snyggare än Oden tycker åtminstone jag :D

Har bett den skifta däcken så jag får den på sommarhjulen ist! :D

Mvh
Ulmerkotte skrev:Blev också erbjuden denna fälg av min handlare, med Hakkapeliitta R2, 205 60 16.
10 000 pix. Snygga! tror jag ska slå till! Lurar också på att be dom kränga om o köra Oden på vinter!
Fina däck!

Jag fick mina vinterhjul på köpet då Volvo har kampanj, undrar vad jag får för däck bara (hämtar bilen i dec) Någon som vet vilka däck som ingår i vinterhjulskampanjen? Enl. säljaren på Bilia så är det "premiumdäck" iaf. Dubbfria
Gissar Continental Viking Contact 5, Michelin X-Ice 3 eller Nokian Hakkapeliitta R2. Fick en offert för ett tag sen på visserligen en 2013 V70 men det var Pangaea fälgar och Continental friktion.
Stod "Continental CODA205/60R16 XL CIC PANGAEA" i offerten och man skulle få 4 st hjul med Pangaea fälg och Continental odubbat för 6000 kr (ville man ha dubbat Hakkapeliitta 8 blev det 2 tusen till).
För t ex V70 är det gissningvis dessa man får beroende på om man vill ha dubbat eller odubbat:
http://webshop.bilia.se/kompletta-hjul/ ... 243-1.aspx

/Bo
Är det någon som har Pangea på sin V70? Skulle va fint med en bild i så fall :)
Är osäker om jag ska köpa vinterhjul med Pangaea och sen lägga sommardäcken på dom och vinterdäcken på Oden. Eller lägga på vinterdäck på Odenfärlgarna och sen köpa Balder 17 tum med däck till sommaren.
Hittade en V70 2014 nu iväll med Pangaea på. Tycker dom var riktigt snygga!
Ganska lika en av de snyggaste fälgarna som finns, Volkswagens Savannah 19 tum http://www.garaget.org/?car=201649&image=2078776
Bild
Bild
Bild
Har efter att ha kört några mil C70 med 215/50-17 i helgen, bestämt mig för att ha 16 tum både sommar och vinter på kommande V70. Tror inte C70 har någon jättesportig fjädring original, V70 har kanske lite mjukare, men under C70-svängen när man verkligen tänkte på det så känner man varenda liten skarv, hål eller bula som finns på vägen.

Annat var det efter att ikväll lagt på vinterhjulen på 740in, Hakka7 195/65-15, snacka om mjukt och fint :)
Väldigt stor skillnad jämfört med Oden. Synd att inte Volvo ditchar Oden och bara kör dessa som 16" - alla vill inte ha 17" på sommardäcken och då är Oden enda valet orginal och det är synd när Pangea är så mycket snyggare/ modernare. Jag kommer köra Pangea som sommarhjul och Oden som vinter!

Mvh
Ska snart hämta mina Pangaea med Nokian Hakkapeliitta 8. Bilförsäljaren berättade en intressant grej angående däcken i morse när jag hämtade bilen. Tydligen monterar inte Volvohandlarna/verkstäderna däcken själva. Utan Volvo skickar sina fälgar till, i det här fallet Nokian, så kommer dom färdiga till Volvohandlarna sen :)

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]