- fre 20 jan 2012, 22:43
Never in my life, så länge jag äger min bil privat så tvättar jag den för hand med högtryck!'
Moderator: Moderatorer
mjr1981 skrev:Försöker i möjligaste mån även undvika avfettning på "finbilen", men nu rullar ju INTE den vinter så...White skrev: Starka kemikalier använder jag ALDRIG på bilen.Menar du då vanlig bensinmack-avfettning? Eller något ännu starkare?
Jag tror inte riktigt jag ännu fått svaret på om det finns någon risk att jag förstör något som inte går att polera bort i samband med lackskyddsbehandling?
För att det här med att handtvätta med olika svampar och hinkar i GDS-hall funkar inte riktigt om man kör typ 100mil i veckan och vill ha bilen ren typ varje dag :)
mjr1981 skrev: För att det här med att handtvätta med olika svampar och hinkar i GDS-hall funkar inte riktigt om man kör typ 100mil i veckan och vill ha bilen ren typ varje dag :)Du får tagga ned den ambitionen, tycker jag. Prioritera att få bort salt. Spola med eget färskvatten vid plusgrader (om du har eget vatten). Den är lönlöst att försöka åka med blank bil på vintern.
StringerBell skrev:Jobbigt men kul! Finns det något vackrare än en ren bil på snöunderlag?mjr1981 skrev: För att det här med att handtvätta med olika svampar och hinkar i GDS-hall funkar inte riktigt om man kör typ 100mil i veckan och vill ha bilen ren typ varje dag :)Du får tagga ned den ambitionen, tycker jag. Prioritera att få bort salt. Spola med eget färskvatten vid plusgrader (om du har eget vatten). Den är lönlöst att försöka åka med blank bil på vintern.
Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]