- mån 08 okt 2007, 07:14
Att man som förare av bil med dubbfritt klarar sig så bra som man trots allt gör kan man tacka oss andra som kör dubbat för.
Jag vill påstå att de enda gångerna man blir riktigt överraskad av halkan är när det är blixthalt, vilket händer tillräckligt ofta i denna delen av landet för att bara av den anledningen välja dubbat.
Personligen bor jag så till att det är ganska backigt en bit, och samma sak där, hade inte ett flertal av oss här kört dubbat så hade ingen kommit hem till oss ens de dagar då det bara är snö. Nu är det bara dom med odubbat som antingen får ställa bilen för att de inte kommer hem sista biten, eller som kör av på vägen ner då det är isigt... Varje vinter...
/Thomas
Ok, bra kommentar tycker jag. Men vill ändå inte hålla med dig, hur vet du hur jag kör? Det verkar som du litar på dina dubbar? Lite väl farligt att tro att de löser prolemen med halka? Hur många dagar på året i den södra delen är sådana förhållande du pratar om?Det går faktiskt att köra med sommardäck året runt i Gbg-trakten. Men hur säkert är det ? Samma sak med dubbfritt, men en enda gång det är blankis och det är bara dubbat som gäller.
Här nere saltas det för mycket i min mening. Det borde vara tvärtom höjd skatt på de som kör på dubbat och sliter på vägarna.
Dubbfritt vinner i längden, det blir varmara och blötare i lilla Sverige.
Att man som förare av bil med dubbfritt klarar sig så bra som man trots allt gör kan man tacka oss andra som kör dubbat för.
Jag vill påstå att de enda gångerna man blir riktigt överraskad av halkan är när det är blixthalt, vilket händer tillräckligt ofta i denna delen av landet för att bara av den anledningen välja dubbat.
Personligen bor jag så till att det är ganska backigt en bit, och samma sak där, hade inte ett flertal av oss här kört dubbat så hade ingen kommit hem till oss ens de dagar då det bara är snö. Nu är det bara dom med odubbat som antingen får ställa bilen för att de inte kommer hem sista biten, eller som kör av på vägen ner då det är isigt... Varje vinter...
/Thomas
Insert punchline here !_____________________________