Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Aha, Tack Thomas !
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Suck :( .... För de som handlar på Biltema i Göteborg (hisingen) så kan jag informera om att polermaskinen (dubbla hättor) med artikel nr 17-088 inkommer först v.37
av TomZaj
Den verkar populär :o var slut på Biltema i Västerås oxå, köpte från Classe istället.
Användarvisningsbild
av Scania
Jag köpte min på Biltema i Malmö för ca två veckor sedan och då fanns det pallvis med sådana maskiner i butiken, åtminstonde 50 stycken. Säkert fler. Dom borde ju kunna hämta hem till Gbg och Västerås "internt"...

Men det lär ju finnas snarlika maskiner även på andra ställen, tex Rusta. Eller Claes Ohlsson som TomZaj påpekar ovan.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ah vad fan........ det hade jag inte en tanke på (Clas Olsson), hoppade in på deras site & såg deras motsvarighet till polermaskin :) ..... sedan har de ju sonax hättorna oxå :D .

Tack ska ni ha för tipset !
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
%!#¤%& i helvete....... Tror ni inte att polermaskinen var slut på Clas Ohlson i Bäckebol oxå (skulle naturligtvis ha ringt innan men ivrig som jag var...).
Ja ja.... den som väntar på något gott... :wink: :)
av Lindfalas
Den maksinen funkar hur bra som helst.
Proffs maskinen(cyclo) är klart för dyr och inte alls så bar som vissa vill att den skall vara.
Inte värt priset alls.
En Rusta/biltema etc maskin funkar lika bra.. visst den låter lite mera och sånt, men de håller och man kan köpa bättre trissor och medel istället för de 1000 tals kronorna man får över :-)

Greetz
Användarvisningsbild
av Bosa
Snyltar lite på den här tråden. Vad ska man köpa för maskin med enkeltrissa? Gärna till vettiga pengar så inte Flex eller liknande. Om nu inte nån åf säljer ut flex för en tusing då förstås. :D

Sen har jag funderat på att köpa en excenterslipmaskin istället för en maskin med dubbla trissor att använda till att lägga på vax med, den kan man ju använda till annat också.
av Lindfalas
Bosa skrev:Snyltar lite på den här tråden. Vad ska man köpa för maskin med enkeltrissa? Gärna till vettiga pengar så inte Flex eller liknande. Om nu inte nån åf säljer ut flex för en tusing då förstås. :D

Sen har jag funderat på att köpa en excenterslipmaskin istället för en maskin med dubbla trissor att använda till att lägga på vax med, den kan man ju använda till annat också.
Finns massa för runt 500:-
Tror min heter besttool eller nått.. Fanns på verktygsboden ( tror jag)
Kostade runt 500.. funkar bra.
Givetvis är den roterande.

En oscillerande maskin kan du i princip köpa vilken som helst. Dock bör slaget var runt 5mm för att bli effektivt.
Funkar att lägga vax med och även polera med.
Funkar mycket bra på plast delar på bilen. Bygger inte upp så mycket värme, vilket är mycket farligt på plast delar.. lacken kan lossna om det blir för varmt..

Greetz
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Kom hem från Rusta & Micro i Sisjön där jag införskaffade en dubbel hätte polermaskin 399kr på Rusta & ett två pack Sonax polerhättor på Micro 55kr.

Bild

Någon expert som vet vad dessa platta hättor är till för?

Bild

Föregående ägare till min 745-a me[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarn[…]

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]