- tis 02 dec 2014, 09:41
Har ni andra någon erfarenhet av Modesta lackskydd? Skall vara ett slags glasskydd. Någon som kan rekommendera det?
Moderator: Moderatorer
xerent skrev:Sopar av snön med en mjuk borste. Tvättar bilen i tvätthall vid en del tillfällen, men sällan när det är minusgrader ute. Blir det plusgrader passar jag på helt enkelt. Sen försöker jag alltid bananvaxa bilen en gång inför sommaren och en gång inför vintern, men nu i höst blev det lite si och så med den saken.Sopar av snön med mjuk borste. Sköljer av bilen en gång i vecka lr vid behov, åker till XXl hall och sköljer med kraftschampo och sen med vatten. Nu när när saltet har börjat komma ut på vägarna brukar jag lägga på avfettning först. Fintvätten gör jag i tvätthall och när det är minusgrader ute för då står sig bilen renare längre eftersom vägarna oftast är torra då. Vaxar två ggr/år och nån enstaka gång vid behov men inte hela bilen då utan typ skärmar dörrar, motorhuv, bagagelucka. Sen den sedvanliga städningen av interiören. Brukar också skölja av bilen med vattenkanna när jag kommer hem, om skiten är färskt så rinner det av och bilen håller sig renare längre och jag sparar några kronor på biltvätten. :mrgreen:
Aelgen skrev:Vaxar i samband med att vinterdäcken åker på.Beundrar människor som sköter om sina bilar. :mrgreen: :mrgreen: Det är inte bara jag som är pedant
Handtvättar 1 gång varje helg och blåser av med högtryck ca 2 gånger under veckorna.
Tar 6-7 min omväg till/från jobbet (för att undvika den saltade motorvägen)
joel80 skrev:Jag skulle dragit några spännband mellan takrailsen o lagt mitt
(Däremot skulle jag ha svårt att veta hur faan man skulle göra om man hamnade i situationen som i artikeln.. Skrapa taket med isskrapa låter inte som något jag skulle vilja göra..) :(
V70 ,2001. Mest ligga på grusig asfalt med k[…]
Tjena! Har ett återkommande problem med min […]