Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Var ute och provade värma försiktigt med en varmluftspistol och att samtidigt lägga på Turtle medlet men icke sa Nicke. Så det blir att lämna iväg för polering känns det som. Undrar vad gubbf*n som haft bilen innan har sysslat med!
av mortimer
Det verkar vara "inbränd" asfalt som tillkommit när föreg. ägare kört på nyasfalterad väg. Man kan likna det vid en dimma av tjära/asfalt som stänkt, dock inte på ekrarna i sig. O det är inget lacksläpp utan det är förhöjningar
av mortimer
Såhär ser det ut. O det är genomgående på alla 4 fälgarna.
Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
Har du provat med petroliumavfettning eller lacknafta som någon tidigare föreslog?
Användarvisningsbild
av Sierra94
Biltemas fälgrengöring är faktiskt jävligt bra. Bäst i test av vi bilägare. Kostar bara 50 kr för en liter. Spraya på o låt vara på i 5 min. Annars lacknafta eller diesel eller annan kallavfettning med petroleumbas.

Googla biltema fälgrengöring så får du se vad de skriver om den. Genomgående bara bra och nöjda användare. Tillomed rekondfirmorna använder den. Det är oxalsyra i som löser upp skiten effektivt.
av mortimer
Sierra94 skrev:Biltemas fälgrengöring är faktiskt jävligt bra. Bäst i test av vi bilägare. Kostar bara 50 kr för en liter. Spraya på o låt vara på i 5 min. Annars lacknafta eller diesel eller annan kallavfettning med petroleumbas.

Googla biltema fälgrengöring så får du se vad de skriver om den. Genomgående bara bra och nöjda användare. Tillomed rekondfirmorna använder den. Det är oxalsyra i som löser upp skiten effektivt.
Denna?
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Exteri ... ring-3635/
Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]