Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
SvenB skrev:Skillnaden är att Biltema ger 4 års garanti. Om batteriet "säckar" inom 4 år, är det bara att åka tillbaka och få ett nytt batteri med nya 4 års garanti.
tillåt mig att tvivla 8)
Användarvisningsbild
av SvenB
Vojje skrev:tillåt mig att tvivla
Det är fritt att tvivla. Om du får ett batteri som lagt av, går du bara till returdisken och lämnar in det. Då får du ett tillgodokvitto, hämtar ett nytt batteri och går till kassan. I kassan får du ett nytt kvitto som gäller för fyra nya år. Jag skall i ärlighetens namn säga att jag inte har gjort så när garantitiden blivit fyra år, men väl när den var två.
Användarvisningsbild
av Vojje
låter som en av de sämsta affärsidéerna jag har hört talas om, undantaget om batteriet i stort sett är gratis att tillverka.

Blir ju i realiteten livstid garanti. Kan inte vara lätt att hålla ett B-tema batteri i liv under fyra långa år.

Som testet ovan visar räcker det ju med några urladdningar, så är det kört :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Håller med. Testen var inte till Biltemas fördel, även om de tog deras "simplaste" batteri. Men faktum är att jag gjorde så, att jag reklamerade, vid några tillfällen och fick nya batterier med ny garantitid.
Användarvisningsbild
av Funk
Vojje skrev:det är alltså ett två år gammalt, enstaka test. Om du vill referera använd det senaste.
Genomgående var nyckelordet du skrev... variationerna inger ju dock inte så stort förtroende det medhålles, men jag håller dock mitt ca. 5 år gamla Biltemabatteri för fullgott trots en del misshandel. Och sett till priset är det enastående i mina ögon.

/Thomas
Användarvisningsbild
av SvenB
Skillnaden på de tester som publicerades tycker jag är, att i den första så testade man mer normal användning. I den andra verkar man gått in på att försöka "döda" batterierna genom att dra ur batterierna helt, och sedan ladda dom igen. I den första klarade sig Biltemabatteriet hyfsat.

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]