Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lazy
Grannens katt smög in i vår bil för några år sedan en sommar när bildörren stod öppen och "markerade" i ett säte, provade med alla möjliga rengöringsmedel men fick aldrig bort lukten från i sätet, bytte klädsel (ca.800:-) och blev av med lukten.
Användarvisningsbild
av grillchips
Lazy: 800kr nytt från Volvo? Det var ju förvånansvärt billigt ändå måste jag säga.
Användarvisningsbild
av Lazy
grillchips skrev:Lazy: 800kr nytt från Volvo? Det var ju förvånansvärt billigt ändå måste jag säga.
Det var iof några år sedan, men en lokal verkstad fixade byte till ny likadan klädsel på stolen i min V40 för 800:- japp.
Användarvisningsbild
av grillchips
Haft ättika i bilen i 1 1/2 dygn, tog sen bort det för att få en lägesrapport ytterligare ett dygn senare.
Men det luktar fortfarande en del ättika i bilen så det är svårt att avgöra om det är ättikan eller kattpisset som sticker lite. Sambon säger att hon inte känner någon doft alls, konstigt nog, hon brukar vara den som lägger märke till sånt först.

Så jag drog på lite av den nyinköpta YocoAir på dynan, får se om det gör någon skillnad, men det verkar som om det går vägen, peppar peppar.
Användarvisningsbild
av grillchips
Sådär, ett tag senare. Alla medel har definitivt hjälp men lukten är kvar till viss del. Lutar åt att köpa nytt överdrag/säte faktiskt.
Note to self: katter placeras på GOLVET hädanefter.
Användarvisningsbild
av SvenB
Skulle det inte sitta fint med läderklädsel :?:
Användarvisningsbild
av bem
Bättre med galonklädsel i så fall :)

Höll på med vårrustingen av båten en säsong och syrrans hankatt strök kring båten och bilen som jag hade bredvid med bakluckan öppen (en V70). Såg katten var väldigt intresserad av det öppna bagaget men tänkte inte mer på det förrän jag ser katten hoppar upp i bilens lastutrymme och "spraya" lastgallret och baksidan av ryggstöden. Försökte få fatt i katten men han var för snabb. Hämta en hink vatten med lite såpa och "sanera" lastutrymmet men det lukta kattpiss i bilen flera veckor därefter. Nåväl, katten blev förlåten och han lever för övrigt inte längre så må han vila i frid.

/Bo
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu tänkte jag inte på att katten skulle göra en repris. Snarare att grillchips skulle få elegant inne i bilen.
Användarvisningsbild
av grillchips
Hahaha, dessa katter alltså... :D

Skinn hade ju suttit faktiskt, men om klädseln skulle bytas i hela bilen skulle jag vilja komma åt R-design i creme/svart. Mest för att fortsätta på temat jag påbörjat på utsidan. Det är dock ingen billig historia, speciellt inte då vi har elstolar med minnen på båda framsätena.
Tanken kring det slog jag bort för ett tag sen när jag fick höra att R-design med creme/svart inte fanns till integrerade barnstolar i baksätet, men såg en kärra med det för någon vecka sen så visst är det intressant, men priset motiverar inte riktigt..
Användarvisningsbild
av SvenB
Menar du denna klädsel. Jag njuter varje gång jag är ute och kör. :-)-)

Bild

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]