Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av 9070
Hej

Har på något forum sett en bild på en bil som har monterat en extraljusramp PÅ motorhuven. Det var Sveriges fulaste montering men vill se på bilden igen. Har sökt men inte hittat. Någon som känner igen detta?
av 9070
Perfekt! Detta var en ny bild som jag inte sett förut. Stort tack! Finns även en bil(d) där en vanlig ramp satts fast på motorhuven.
av Rådlös
Tråden är några dagar men det förtjänar att tipsas.
Nu har du ett bildexempel, men kanske inte exakt den bild du söker. Då finns två möjligheter: Kopiera den bilden du har här i tråden och spara den. Sedan går du till Google. Där har du antingen uppe till vänster en verktygsrad där det står bl.a bilder. Eller så har du en liten bild på en kamera på sökraden i Google. Klicka på kameran eller texten bilder. Då får du upp en ruta där du skall hämta din bild som du har sparat. Den lägger du in där efter anvisningar och Google söker på internet efter snarlika bilder.
Detta kan även vara användbart i andra sammanhang om man t.ex har en okänd turistbild eller något liknande. Då kan man låta Google leta och samtidigt berätta var bilden är tagen (om uppgiften finns).

Den andra metoden är ett sökprogram som heter TinEye. Det är gratis och finns på internet. Det har en liknande funktion som Google bildsök, men är utpräglat amerikanskt. Så det svarar tämligen träffsäkert på amerikanska kändisar och andra, tidningsbilder, filmcener etc. etc. men kanske inte så exakt på svenska vardagliga företeelser.
Användarvisningsbild
av Nexus
haha klockren montering. Lycka till sälja den bilen sen :lol:
Har även sett en persom som monterat 2 st hella 3000 på motorhuven på en minibuss. Visst de störde ju inte sikten som det gör på volvon i bilden men ändå hur komma på iden sätta borrmaskin i huven :-O)
av 9070
Tack för tipset Rådlös! Hade ingen aning om den funktionen. Tyvärr gav den ingen utdelning
Användarvisningsbild
av Micce1980
Undrar vad SBP och farbror blå anser om monteringen. Kan ju knappast göra det bättre för en eventuell kollision med en gångade eller cyklist. Dessutom hur tänkte hen? :wink:
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]