Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

En vän köpte en S60 tidigare i år med 18" fälgar på och 235/40-gummi. Bilen är även sänkt med originalsänk från Volvo vilket gör att däcken tar i skärmarna och det gillar varken han eller besiktningsmannen. Den förre ägaren hade bytt en hel del på bilen varpå allt var Volvo original så spontant känns det som att även fälgarna skulle vara det, men det är ju förstås ingen garanti.

Så iallafall, han tänkte sälja dom medan vinterdäcken är på och köpa nya men det cirkulerar ju en hel del kopior på fälgar där ute så jag tänkte hjälpa honom lite. Eller snarare, låta er hjälpa mig att hjälpa honom.

Jag har en simpel bild på fälgarna som förmodligen inte säger så mycket, men det är en start iallafall. Vad ska man kolla efter? Googlade lite och andra bilmärken trycker gärna logga eller liknande i fälgbanan, original är oftast tyngre osv.
Bild
llserof:
Ipaden som bråkar igen? ;) Skämt åsido, märker här på min Macbook att jag heller inte ser bilden så jag lägger upp bilden igen via en annan host.
Bild

Men eccy verkar ha gissat rätt, från vad jag kan se så bör det definitivt vara Capella-fälgarna. Tack!
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]