Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av joelf
Väntar på min beställda bil i färgen ice white, dock så är min takbox i en annan färg pga tidigare bil. Kan jag köpa vanlig vit på sprayburk eller måste jag blanda och köra spruta för att undvika nyansskillnader (Sen att resultatet blir därefter med sprayburk behöver vi inte prata om)
Användarvisningsbild
av Guligan
Ice white är närmast "kylskåpsvit". Skiljer rätt mycket tycker jag från tidigare vita Volvobilar. Vete tusan om jag skulle våga chansa att få till den nyansen på en box. Det är alltså inte en svart/mörkgrå box vi pratar om?
av SEpaket
Du kan ju köpa en sprayburk med rätt färgkod från Volvo... Det säljs sprayer där i alla färger.
Användarvisningsbild
av joel80
Man ska väl kunna köpa sprayfärg i ice white på Vovlo? Man kan i allafall köpa lackstift i den färgen.. men det går nog åt många lackstift för en takbox.. ;)

Min bil är Ice White..
av joelf
Guligan skrev:Ice white är närmast "kylskåpsvit". Skiljer rätt mycket tycker jag från tidigare vita Volvobilar. Vete tusan om jag skulle våga chansa att få till den nyansen på en box. Det är alltså inte en svart/mörkgrå box vi pratar om?
Den är lackad i volvo silver 426 tror jag den heter, så du menar att det är svårt att få till den kulören på en box? och att jag borde chansa på att bara lacka den vit eller?
av Nibbe
Har du färgkod kan dom flesta seriösa "färgfirmorna" som säljer lack/färg på burk hjälpa dig få exakt rätt nyans.
Om det inte är någon "Volvo á la speciale".

Bara och prata med dom så blandar dom den medans du väntar.
Dom kan även berätta för dig hur du ska få färgen att fästa på bästa sätt.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]