Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av EddieL
Hej hopp gummi...? :roll:

Har köpt på mig en årsmodell 90 som är lite bucklig och allmänt taskig i lacken.
Går inte att putsa eller förfina den, för den ser förjävlig ut då förra ägaren har
bättringsmålat bilen lite här och var, "försökt spackla bucklor" osv... den ser lite risig ut.
Mitt enda alternativ är nu att spackla upp bulorna och rolla den.

Har rollat förut, använde mig då av en "allt-i-allo" färg som var rätt dyr och hade grund, zink och
hela paketet. Den var rätt dyr, men fungerade väl helt okej. Tror det var... Alcro? :lol: :lol:
Nu är det så att jag tänkte få tag i militärgrön i en "allt-i-allo" färg. Tror ni dom på färgbutiken
kan blanda till en sådan färg, eller får jag köpa grund, sedan militärgrön och köra?
Om det nu blir grund + vanlig färg, vilken färg ska jag då köpa, och vart? En sak till...
...vilket slippapper ska jag använda för att matta ned hela bilen? Kommer inte ihåg vilket jag använde förut!

Ha en trevlig kväll! :lol:

Edit: Använde mig utav denna förut: Komplett Grund- & täckfärg metall (Alcro) är dock osäker på om den går att blanda?
Sen verkar den inte finnas längre? :/
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jag har inga tips men jag vill bara säga att jag gillar din idé med att rolla din bil:)
Användarvisningsbild
av falcon
har du en färgkod så kan dom blanda färgen åt dig utan problem.
av Jonas_latt
Var bor du? Du kan få köpa original militär grön av mig. Alltså dem Om används när se lackar militär saker
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]