Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av breakdown89
Dom hade suttit på en 240 innan. Ja jag vet har själv en kompis som körde runt på mim på sin 740 utan problem. Men om man googlar så verkar problemet inte vara helt ovanligt med att dom tar i bromsok fram. Om du känner dom som kör runt på juventus 8tum kan du kanske fråga vad det är för et på dom fälgarna?

Tycker de e konstigt att dom passar bak men inte fram? Är oken så mycket större fram på en 92a?
Användarvisningsbild
av White
Du har större bromsar på en bil med ABS, det var det kanske inte på 240in?

Jo, har också hört att det kan vara tajt, skiljer kanske lite på svarvningen av anläggningsytan från fabrik med? Är kanske så snävt
med passningen mot oken att fälgtillverkarens toleranser gör att det tar i på somliga?

Jag ska fråga angående ET.
av breakdown89
okey, jag pratade med killen som hade fälgarna och han sa att han använde spacers fram för dom tagit i bromsoken.
pratade igen med polaren som åkt runt med juventus på sin 88as 740 och han hade visst haft den smalare modellen fram och den bredare bak.

jag har inte abs på min 92a dock.

är det något speciellt som skiljer i bromsväg mellan 740 genom åren? tänker mig om dom bytte ok och skivor någon gång under åren till grövre?
av breakdown89
Nu har jag fått hem spacer plattorna och testat. Går fritt med 5mm. Dock verkar fälgen fram vilja ligga utanför skärmkanten däcken som sitter på är 205/55. Hur blir det om jag skulle testa med en 3mm spacer? Flyttas bara den yttre fälgkanten in 2mm då?
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]