- lör 11 feb 2012, 00:29
Hej, detta är mitt först inlägg så gissar på att jag både frågar om sånt som redan finns och antagligen på fel ställe, hoppas ni har förståelse för detta
Jo nu är det som så att jag köpt mig en riktig pärla (enligt mig själv). :D
Tyvärr har jag dock hitta 2 små rost "fläckar" på taket, tror detta kommit utav klantig påsättning av takbox, som då skadat lacken.
Detta tänkte jag återgärda men vet inte riktigt hur. Ser ut som någon form utav ytrost under lacken, ungefär stor som en 10kr. Har hitills bara bubblat sig i lacken. Hur går man tillväga för att bästa ficksa detta?
Bör man slipa eller bara skrapa bort det med tillexempel en kniv och sen lägga något rostskyddande som tex zinkfärg och sen men lackstift?
Hur skulle ni göra, tacksam för svar.
Är en v70N -02 om det kan hjälpa
k1r2

Jo nu är det som så att jag köpt mig en riktig pärla (enligt mig själv). :D
Tyvärr har jag dock hitta 2 små rost "fläckar" på taket, tror detta kommit utav klantig påsättning av takbox, som då skadat lacken.
Detta tänkte jag återgärda men vet inte riktigt hur. Ser ut som någon form utav ytrost under lacken, ungefär stor som en 10kr. Har hitills bara bubblat sig i lacken. Hur går man tillväga för att bästa ficksa detta?
Bör man slipa eller bara skrapa bort det med tillexempel en kniv och sen lägga något rostskyddande som tex zinkfärg och sen men lackstift?
Hur skulle ni göra, tacksam för svar.
Är en v70N -02 om det kan hjälpa
k1r2