Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vsjutti07
V70, -07, beige halvskinn. Stolarna (mest pilotens) är inte så rena. Har då och då försökt rengöra skinnet med Volvos kit (rengöring och creme) och tygdelarna med olika skum(ma) preparat. Har funkat "sådär".
Letade lite i forumet, men såg inget pang-på.
Vad är dagens status för bästa tips för att med måttlig arbetsinsats få lite puts och fason på respektive material?
av UnleashFusion
vsjutti07 skrev: fre 04 apr 2025, 14:28 Nej, status oförändratd
detta en av trådar som fanns(med ångtvätt): viewtopic.php?t=83826

men har du provat med t.ex APC och en mutterdragare med en sån mjukborste som du sedan
typ som i klippet. (OBS. på klippet är det en hårdare borste vilket inte skall användas på läderklädsel men på tyg funkar det prima.
https://www.youtube.com/embed/JbBXGjI68k4
Användarvisningsbild
av vsjutti07
Tack för tips. Ångtvätt kanske är något att satsa på.
För några år sedan lät jag en recondfirma tvätta framstolarna. De använde nog vatten + tensid som borstades in och sedan dammsög de bort vattnet + satte in varmluftstork. Tog någon timme innan det gick att sitta i bilen utan att se ut som ett fall av *nk*nt*n*ns :-o
av UnleashFusion
vsjutti07 skrev: tis 08 apr 2025, 23:05 Tack för tips. Ångtvätt kanske är något att satsa på.
För några år sedan lät jag en recondfirma tvätta framstolarna. De använde nog vatten + tensid som borstades in och sedan dammsög de bort vattnet + satte in varmluftstork. Tog någon timme innan det gick att sitta i bilen utan att se ut som ett fall av *nk*nt*n*ns :-o
gammal klipp men effektivt
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]