- ons 20 nov 2024, 09:05
Har återkommande problem med stenskott på skärmarna. Senast fixade jag till det ganska okej, men sedan lämnade jag in bilen på rekond och de måste ha använt ett starkt avfettningsmedel på fälgarna vilket medförde att lagningsfärgen lossnade och smetade ut sig (dock inte på lagningarna på motorhuven, kanske de hade annan avfettningsvariant där?).
Problemen återkommer ju hur som helst med nya stenskott.
Frågor:
1. Ska jag lägga på ett lager rostskydd, ett lager färg och ett lager klarlack, eller bör jag lägga flera lager av något?
2. Kan jag som en tillfällig lösning under vintern renslipa bort bubblorna/rosten utan att lägga på rostskydd eller färg, det syns ju ändå inte, och sedan fixa till det ordentligt i vår när det är varmt igen och färgen torkar
3. Andra tips?
Problemen återkommer ju hur som helst med nya stenskott.
Frågor:
1. Ska jag lägga på ett lager rostskydd, ett lager färg och ett lager klarlack, eller bör jag lägga flera lager av något?
2. Kan jag som en tillfällig lösning under vintern renslipa bort bubblorna/rosten utan att lägga på rostskydd eller färg, det syns ju ändå inte, och sedan fixa till det ordentligt i vår när det är varmt igen och färgen torkar
3. Andra tips?