- mån 27 dec 2010, 16:37
Läste i en dagstidning att det börjar bli problem på många håll i detta vintersverige när folk t ex ska parkera sina bilar längs gatorna beroende på att snömassorna samlas ihop längs med dessa parkeringar dels när det är fritt på parkeringarna (de gånger det nu är detta) samt att trottoarerna som rensas förs upp i samma högar längs med dessa parkeringar.Farbror polisen har nu reagerat med viss ilska över att folk parkerar sina bilar för långt ut i gatorna och min stilla undran är var dessa bilister utan egen parkeringsplats ska ta vägen när de inte gärna kan forcera dessa höga snövallar med sina fordon eller för den delen låta bilen hovra ovanför denna snömassa likt en helikopter.Finns det inte minsta ansvar från dessa kommuner att få bort snön som jag sett att de gör i många andra länder men tydligen inte här, för i Sverige verkar man som vanligt lägga hela ansvaret på den enskilde bilisten.Mycket egendomligt eller det handlar om ren dumhet blandat med snålhet som vanligt samt att det som sagt var är lättare att fälla bilisten än de ansvariga i kommunen. ?:-/
Jag har själv tillbringat en vinter i Kanada och där forslade man bort snön som byggdes på med snöslunga och lastbil där många fordon som stod långtidsparkerade helt enkelt lyftes bort för denna snöröjning i större tätorter.Så diskussionen om att bilar som står för länge hindrar denna snöröjning håller helt enkelt inte.
Vårt vägnät blir bara mer och mer eftersatt trots enorma intäckter från medborgarna i skatter vilket man inte är i närheten av i andra länder men där fungerar det ändå. :D
Jag har själv tillbringat en vinter i Kanada och där forslade man bort snön som byggdes på med snöslunga och lastbil där många fordon som stod långtidsparkerade helt enkelt lyftes bort för denna snöröjning i större tätorter.Så diskussionen om att bilar som står för länge hindrar denna snöröjning håller helt enkelt inte.
Vårt vägnät blir bara mer och mer eftersatt trots enorma intäckter från medborgarna i skatter vilket man inte är i närheten av i andra länder men där fungerar det ändå. :D
Senast redigerad av 3 PTV, redigerad totalt 0 gång.
(Här skulle det stått något bra).Men eftersom världen redan är fylld av ljushuvuden så låter jag bli.