...

Moderator: Moderatorer

Blådåren... så folk i din trakt använder dimbakljusen när det är dimma/kraftig nederbörd? Det gör de inte här. Här används de mest när det är klart väder. :D
I
Micce1980 skrev:Wall of text
Här Kommer mer Wall of text

Det där med dörruppslag hände mig för 2v sedan. Stannade på en mack för att sambon skulle få köpa glass. Det var så in i helvete med folk så det fanns 1 parkering ledig och det var en risig 740 på passagerarsidan. Det tog emot att parkera där men fanns inget annat alternativ.

Sambon gick in och jag satt kvar. Då ser jag hur två riktiga lodisar kommer mot bilen och tänkte direkt att detta kommer inte sluta bra. Det var en man och en kvinna och kvinnan kommer mot förarsidan på 740'in. Hon bara slänger upp dörren så det dunsar på bra i min bil. Jag blir skitförbannad och kliver ur och hojtar till. Vet inte om hon spelar döv eller inte men tar ett tag innan hon upptäcker mig. Frågar varför hon inte kan öppna dörren försiktigare. Hon svarar med ett "oj då men det blev inget märke". Jag gick dit och konstaterar samma sak och ger henne en lektion om att ta det försiktigare nästa gång. Hon säger inget och hoppar in och kör iväg med sin knappt kördugliga bil. Skriver upp regnr utifall.

Usch bara för att man inte bryr sig om sin egen bil kan man väl för helvete visa lite hänsyn. Parkerar alltid så långt ifrån ingångar som möjligt nu för där är det sällan några som står.

Med tanke på det med rondeller. Igår skulle jag vänster i en 2-filig rondell. Ligger i innerfilen och har en stor svart Dodge i ytterfil. Var lite stressad så kollade lite snabbt åt höger då jag ville ut och tycker mig inte se Dodgen och tar för givet att den kört rakt fram i rondellen då den ligger i ytterfil. När jag svängat ut ser jag fetgrillen i backspegeln. Tänker det var då en jävla tur han var med iaf annars hade det smulle och jag som åkt dit på det hela.

Jag jag vet att det var fel av mig att inte kolla riktigt, men blir så irriterad på att det ska vara så svårt att ligga i rätt fil i rondellerna. Här i Umeå är det inte lite av dem heller.
Om man nu inte är rädd om sin bil kan man ju i alla fall vara lite rädd om sin ekonomi. Det där dörruppslaget kostar väl minst 1000Kr i självrisk och kanske dyrare försäkring nästa gång. Då känns det nog rätt surt. Men folk klarar ju tyvärr inte av att tänka verkar det som. "Parkingplaces is full of Zombies". :lol:
llesrof skrev:Blådåren... så folk i din trakt använder dimbakljusen när det är dimma/kraftig nederbörd? Det gör de inte här. Här används de mest när det är klart väder. :D

Med tanke på att dom glöms påslagna så är skiten tänd året om på alldeles för många , bortsett från nån vecka efter den årliga besiktningen...
av llesrof
Igår morse berättade min granne att han råkat slå upp dörren i min bil inne i garaget. Han tyckte sig ha sett att det blev ett litet märke strax under handtaget på förardörren. Detta skulle skett i söndags. I måndags, eller om det var i tisdags, tvättade jag bilen. Jag handtvättar alltid och brukar kolla efter märken. Då såg jag inget. Igår när jag synade bilen ordentligt såg jag ett liiiiiiiitet märke i klarlacken, knappt stort som ett knappnålshuvud. När jag gnuggade på det med nageln försvann det i princip. Hade han aldrig sagt något så hade jag aldrig lagt märke till det. Nu erkände han och visade att han är en rättskaffens man och sånt uppskattar jag. Nästa gång jag råkar på honom så skall jag säga att jag verkligen fick anstränga mig för att se märket om det nu ens var det märket :D
Användarvisningsbild
av erikn
Ang. rondeller så är det fint den som vi har här vid Alby. Man ska ligga i högerfil i rondellen för att åka ut i vänsterfil. Försöker du åka ut i högerfilen så blir det verkstad nästa då det är en refug där. Maps.google.com har bara streetview-bilder på innan ombyggnaden.

Bild

Svart är refug, röd är när man kommer från motorvägen norrifrån, blå när man kommer från motorvägen söderifrån. Lila när man kommer från Hallunda/Norsborg. Grön är antingen trafik bortifrån Botkyrka kyrka eller idioter som bytt fil och som ska tränga sig vilket gör att det ofta ligger glas där grön går ihop till röd...

Just nu är det extra mycket trafik från Hallunda in i rondellen då bron över motorvägen mot Alby/Fittja (utanför bild, snett upp till höger) är avstängd för ombyggnad. Köerna in på avfarten är ofta långt ut på motorvägen p.g.a. idiotisk konstruktion av rondellen och efterföljande korsningar. Bl.a. det där skitet som kommer upp både i den här tråden och andra trådar, två filer som går ihop till en på alldeles för kort sträcka efter trafikljuset. Syns inte på bilden, men kommer ca 2-300 meter snett ner till höger. Att det inte ligger glas där oftare är konstigt.
av umekille
Jimpen89 du har rätt om rondeller...E12 från obbola har skyltats om
vid rondellen E4 Kolbäcksbron...tror du någon fattar det?
Höger fil E4norr alltså kolbäcksbron...
Vänster fil E4söder...mot stan...mot flyget
Folk kör fortf höger fil E4norr-mot stan och den andra avfarten mot flyget.
så att ha ögon i nacken är ett måste.
Edit: kan inte folk läsa ditmålad anvisning i asfalten?
Eller kör de bara av gammal vana?
Variosboy skrev:Du vet att det är tillåtet va? Att köra med helljus på MC alltså, trots möte.
Verkar vara en skröna precis som att det skulle vara tillåtet att överstiga hastighetsbegränsningen vid en omkörning. Nu pratar jag vad som står i skrivna regler, inte allmänt tyckande.
Bosse9988 skrev:
Variosboy skrev:Du vet att det är tillåtet va? Att köra med helljus på MC alltså, trots möte.
Verkar vara en skröna precis som att det skulle vara tillåtet att överstiga hastighetsbegränsningen vid en omkörning. Nu pratar jag vad som står i skrivna regler, inte allmänt tyckande.

Tror med det. Snart börjar jag lysa på dem med helljus. "Ett bländat öga för ett bländat öga". :P
Användarvisningsbild
av sthlm
Om ni går in och läser på tex. sporthoj.se så kör vissa med helljuset tänt dagtid för att synas bättre.
Möjligt att det är därifrån det kommer att man får köra med helljus hela tiden.
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 552

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)