...

Moderator: Moderatorer

Nu får man ju ha i bakhuvudet att artikeln är i Aftonbladet, men ingen rök utan eld brukar det ju heta. Är artikeln sann är det bland dom sjukaste saker jag hört talas om när det gäller ej drogpåverkade personer som gör något dumt.
Användarvisningsbild
av joel80
Vissa män klarar inte av att bli omkörd av en kvinna.. och vissa människor borde inte ha körkort.
Tydligen skyller föraren på att han fick punktering... så olägligt, precis i det tillfället då de kört ikapp den som körde om dem och ligger precis bredvid och klappar händer och gör miner. Bilen är tydligen beslagtagen så det kommer nog framgå om den verkligen fick punktering.

Dumheter händer hela tiden i trafiken.. (se min incident-tråd.. :) ) men det är rätt sällan som karma kommer och sparkar idioter i baken så direkt som i det här fallet. Synd att inte kvinnan i bilen hade en dashcam! :D
Jag har en ny favorit här. Människor på parkeringsplatser! Det måste vara bland det jäkligaste som finns. Igår var jag nära att bli påbackad under mycket speciella former. Vid affären där jag alltid handlar är det enkelriktat vid p-platserna, varannan rad åt vardera håll med snedställda p-platser, vilket fungerar bra. Igår hade jag ställt mig på en av raderna som har körriktning mot affären och bort från vägen, då får man sedan köra runt, om man så säger och via en annan väg ned till vägen. Inge problem. Men så hamnar jag efter en Renault som helt plötsligt i början av sträckan stannar till. Och börjar backa! På en enkelriktad sträcka. Och det gör man ju bara inte, får man ens göra det? I alla fall, människan har ingen som helst koll i backspegeln och är nära att backa in i mig. Jag har dock närvaro nog att väja och hon missar mig med några centimeter. Förbannad idiot. Och så är det på den dr p-platsen varje gång man handlar. Varken bilister eller fotgängare kan bete sig där av någon anledning.

Sedan verkar den nya folksporten i staden vara att stanna bilen bakom min parkerade bil. En gång var det en man vars fru/sambo skulle till brevlådan. Han ställde bilen bakom min parkerade bil och slog av motorn. Alla försök att tydligt visa att jag skall åka bet inte på honom. När jag till slut tar till signalhornet så glor han på mig med eld i blicken och ger mig fingret. Observera att det fanns en ledig p-plats 50 meter längre bort. Vad fan skall han stå parkerad bakom min bil för då? Orkar has fru inte gå så långt kanske hon skulle gå till läkaren.
SEpaket skrev: Sedan verkar den nya folksporten i staden vara att stanna bilen bakom min parkerade bil. En gång var det en man vars fru/sambo skulle till brevlådan. Han ställde bilen bakom min parkerade bil och slog av motorn. Alla försök att tydligt visa att jag skall åka bet inte på honom. När jag till slut tar till signalhornet så glor han på mig med eld i blicken och ger mig fingret. Observera att det fanns en ledig p-plats 50 meter längre bort. Vad fan skall han stå parkerad bakom min bil för då? Orkar has fru inte gå så långt kanske hon skulle gå till läkaren.
Du råkade ut för en "väntare". Dessa anser inte att de har parkerat och kommer därför inte att bete sig enligt gängse spelregler. Nej, väntaren väntar ju. Medans kärringen är inne och handlar kan de sitta kvar i bilen precis utanför entrén, i handikapprutan, tvärs över fem P-platser eller ställa sig och blockera en passage på parkeringsplatsen. Så skulle de naturligtvis inte ställa sig om de hade parkerat, men det har ju inte parkerat enligt sig själva. Det spelar ingen roll om parkeringsplatsen i övrigt är tom på bilar eller om den bara har några få lediga platser, de vägrar att ställa sig i en P-ruta. De väntar ju bara.

J-vla idioter! :D
llesrof skrev:
SEpaket skrev: Sedan verkar den nya folksporten i staden vara att stanna bilen bakom min parkerade bil. En gång var det en man vars fru/sambo skulle till brevlådan. Han ställde bilen bakom min parkerade bil och slog av motorn. Alla försök att tydligt visa att jag skall åka bet inte på honom. När jag till slut tar till signalhornet så glor han på mig med eld i blicken och ger mig fingret. Observera att det fanns en ledig p-plats 50 meter längre bort. Vad fan skall han stå parkerad bakom min bil för då? Orkar has fru inte gå så långt kanske hon skulle gå till läkaren.
Du råkade ut för en "väntare". Dessa anser inte att de har parkerat och kommer därför inte att bete sig enligt gängse spelregler. Nej, väntaren väntar ju. Medans kärringen är inne och handlar kan de sitta kvar i bilen precis utanför entrén, i handikapprutan, tvärs över fem P-platser eller ställa sig och blockera en passage på parkeringsplatsen. Så skulle de naturligtvis inte ställa sig om de hade parkerat, men det har ju inte parkerat enligt sig själva. Det spelar ingen roll om parkeringsplatsen i övrigt är tom på bilar eller om den bara har några få lediga platser, de vägrar att ställa sig i en P-ruta. De väntar ju bara.

J-vla idioter! :D
Exakt. Jag har den senaste tiden råkat ut för ett par "väntare" i veckan bakom min bil. I vissa situationer önskar man att man vore civilpolis och kunde slänga upp en liten blå saftblandare på taket, säger jag bara.
Ja "väntaren" är ju ett kapitel för sig.
Grabben kör en bud/paketbil och drar den ena ramsan efter den andra om just väntaren som står i lastzon mm och väntar på hustrun .
Och så är tjafset igång, jag ska bara blablabla :-(O)
Användarvisningsbild
av joel80
Det är väl skillnad på att stanna o lämna av eller hämta och att vänta..
Jag kan stanna på lastzon och vänta.. men står man stilla där och det kommer nån som verkligen ska använda lastzonen flyttar man ju på sig!

Ibland använder jag lastzon till att lasta... har ett arbete som ofta innefattar mycket kånkande av stativ, casear, datorer, kablar och konstigheter. Men av vad jag förstår får jag egentligen inte göra så bara för att jag har lastat det i en bil som är klassad som personbil. Hm..
Användarvisningsbild
av Brainy
Hämta innefattar jag med att ibland få vänta en minut. Men isf flyttar jag mig direkt om jag står i vägen.

Sitter inte och blockerar för någon som exemplen verkar vara ovan.
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 552
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]