Om någon bakom blinkar med helljuset och tutat försöker jag nog flytta mig eftersom jag inte kan ha en susning om vad anledningen är. I sämsta fall fortsätter jag att köra som vanligt.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"
Beror lite på körsätt.. Hur bråttom man än har behöver man inte ligga och slicka kofångaren och blinka och tuta.
Jag försöker inte hindra andra som vill fram, bättre att försöka hjälpa... men kör de på ett sånt sätt så min egen säkerhet riskeras blir jag lite irriterad och kan bjuda emot lite.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
I mitt fall var det inte så lätt. Tänk er smal landsväg där två lastbilar inte kan mötas, dessutom kurvor. Audin körde dessutom om i en blindkurva och kunde alltså ha frontsmält i minst 90. Det hade inte varit vackert.
Detta har jag naturligtvis inte filmat, men jag fick den på mejlen och det kan vara det värsta jag har sett. Ett axplock av trafikförseelser:
* Berusad
* över 120 km/h på 50-sträcka
* Minst två rödljuskörningar
* Använder inte blinkers en enda gång
Saker som kanske i sig inte är trafikförseelser är att han till exempel är nära att krocka vid 3-5 tillfällen och kastar sig in i rondeller i över 100 km/h.
Grov vårdslöshet i trafik? Det enda i videon som är glädjande är slutet. Så tysta killarna blev plötsligt.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.
Var det på en sån här väg du körde? Jag har markerat på platser där jag nästan är helt säker på att jag sett M-skyltar, men antagligen har folk plockat bort dem för att kunna parkera, det är förbjudet att parkera på mötesplats. Bilder från google maps.
Jag har en "Smarcamdirect". http://www.smartcamdirect.com/smartcam_camera.php
Men jag vet inte om jag är så nöjd.. Det var bra i början men jag tycker den har börjat ge sämre bilder.. Skärpan har förflyttats och ligger för nära bilen så det blir suddigt längre bort.. Den har åkt i golvet nån gång då jag gjort rent, men inte speciellt hårt. Jag ska ta ner och kolla den ordentligt. Kanske jag lyckats kladda ner linsen. :)
396kr verkar vara ett bra pris.. ljudet låter lite skrapigt, men jag har också nån slags skrapande störning på min. Ser att den har SDHC-kort.. det gillar jag. Dom går att få tag på överallt, skapligt billigt och det är smidigt att plocka ur videorna från på min mac då den har en inbyggd läsare för SDHC.
Förmodligen fake,hade tänkt att stänga av ljudet om det går,videokvalitén duger säkert.
Annars får jag leta efter en bättre längre fram om denna kommer till mkt användning :)
För det priset är det kanske inte hela världen om det är fake.. :) Bara den spelar in..
Om jag får tips om någon kanonbra för under tusenlappen funderar jag på att byta ut min... eller kanske sätta den jag har riktad bakåt. :)
joel80 skrev:För det priset är det kanske inte hela världen om det är fake.. :) Bara den spelar in..
Om jag får tips om någon kanonbra för under tusenlappen funderar jag på att byta ut min... eller kanske sätta den jag har riktad bakåt. :)
Hade inte ens tanken på att det finns fake på även dessa saker,då det känns som att alla dessa kameror har sitt ursprung i Asien.Vi får se nästa vecka när den dimper in hur kvalitén är :)
På den här länken kan man köpa både carcams och en massa andra kul saker direkt från kina har själv både en carcam och en sutfplatta därifrån och inte specielt dyrt heller: