...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Du kan din stad du.. :D
av 2444ever
joel80 skrev:...
Jag gasar typ mest med farthållaren då jag tycker mig märka att förbrukningen vid acceleration kan hållas ner rejält då. :)
...
Intressant, har någon gång tänkt tanken att det hade varit bra med någon elektroniskt/data-styrd acceleration som är optimerad för låg förbrukning. Kan tänka mig att det kan skilja lite i optimal "accelerationskurva" beroende på kall/varm motor etc. Nu tror jag inte att gasning med farthållare är optimerad ur ett ecco-perspektiv, men det hade varit intressant med någon sån funktion.

(hoppas nu jag inte drar igång någon OT-diskussion om ecco-körning) :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är lite eco-skadad sen jag fick Volvon med staplarna så det passar bra här ändå.. Det är sjukt svårt att inte bli beroende av att försöka hålla ner dom där jävla kilometer-staplarna! :D

Men vidare eco-diskussion kan vi ta t.ex här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=150
Användarvisningsbild
av vetten
I söndagsnatt blev jag omkörd av denna galning på bakhjulet i typ 130 blås.

Kul med en CarCam ibland :mrgreen:

Senast redigerad av 1 vetten, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
vetten skrev: Kul med en CarCam ibland :mrgreen:
Haha.. ja.. jag känner mig som en riktig trendseter här.. :D
av SEpaket
Ibland önskar man att man hade haft en sådan kamera. De senaste dagarna har jag varit med om mycket idioter:

* Igår skulle jag ned till båten och åker då på lite landsväg som är smal och kurvig. Det är 70 och jag kör väl cirka 75 på mätaren (den ligger ungefär 5 km plus). Helt plötsligt dyker en svart Audi Avant upp bakom mig i hög fart, lägger sig 2 cm från kofångaren och blinkar med helljusen och beter sig ungefär som att jag höll 30. Sedan kör han om i en kurva på denna smala väg där en bil och en lastbil knappt kan mötas. Det är rena turen och en del skicklighet från min sida att han inte prejar mig av vägen.

Sedan avskyr jag människor som "campar" i vänsterfilen. Det är min bror som brukar säga så om den som ligger i vänsterfilen mil efter mil och inte har en tanke på att flytta sig. Härom dagen var jag med om det. En Skoda som låg i vänsterfilen nere i Göteborg efter tingstadstunneln (E6 norrgående). Då är det sålunda att när man kommer ut från tunneln ligger man visserligen i vänsterfilen, men om högerfilen är tom så skall man ju gå in där sedan. Observera att båda filerna leder till samma plats. Men nejdå, denna Skoda ligger och puttrar på i 55 på 70-sträckan. Ett antal andra bilar tar omkörning på insidan, vilket jag helst inte gör. Jag försöker blinka lite med ljusen för att få personen att vakna till. Ingen reaktion. Blinkar igen. Ingen reaktion. Försöker igen, då sänker den fan farten lite till. Hur tänker sådana idioter?
av llesrof
Spoiler »
Svart Audi..? Knappast förvånande. Fast de brukar sällan blinka med helljuset. De bara ligger i röven på en för att strax kasta sig ut i ännu en meningslös ömkörning. Nu vet vi ju inget om just detta fall, de kanske var på väg till akuten med någon som blivit svampförgiftade.

Angående Skodan i vänsterfilen på 70-sträckan... det är helt okej att köra om till höger om det är flera filer och hastighetsgränsen är 70 eller lägre. Tidigare fick men inte göra så men det ändrades för sisådär en tio år sedan.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
av SEpaket
Spoiler »
Jaha, jag har missat den lagen. Då begick jag inte lagbrott när jag till slut gav upp och körde om på insidan då. Oavsett vilket är det ju ganska onödigt.

Angående Audin så åkte den bort från närmaste sjukhus, så då lär han ha varit fel ute. Det var nog en idiot med större motor än hjärna som hade brått ned till småbåtshamnen.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
av Xuri
SEpaket skrev:
Spoiler »
Jaha, jag har missat den lagen. Då begick jag inte lagbrott när jag till slut gav upp och körde om på insidan då. Oavsett vilket är det ju ganska onödigt.

Angående Audin så åkte den bort från närmaste sjukhus, så då lär han ha varit fel ute. Det var nog en idiot med större motor än hjärna som hade brått ned till småbåtshamnen.
när folk gör sånna där saker som tex audin här, ligger i arslet å blinkar utan anledning så när dom ska om brukar alltid jag bara rugga ner å köra ifrån dom å sedan sänka farten igen där dom itne kommer om. kan gå åt stora mängder spolarvätska trotts fin väderlekt ute också.
volvos duschmunstycken är bra :D
Användarvisningsbild
av joel80
Man kan ju alltid "försöka akta sig" lite och råka köra ut lite i vägrenen där det finns massor av grus som oturligt sprutar upp på bilen som ligger 2 meter bakom.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 356

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)