- sön 26 maj 2013, 10:24
Ibland önskar man att man hade haft en sådan kamera. De senaste dagarna har jag varit med om mycket idioter:
* Igår skulle jag ned till båten och åker då på lite landsväg som är smal och kurvig. Det är 70 och jag kör väl cirka 75 på mätaren (den ligger ungefär 5 km plus). Helt plötsligt dyker en svart Audi Avant upp bakom mig i hög fart, lägger sig 2 cm från kofångaren och blinkar med helljusen och beter sig ungefär som att jag höll 30. Sedan kör han om i en kurva på denna smala väg där en bil och en lastbil knappt kan mötas. Det är rena turen och en del skicklighet från min sida att han inte prejar mig av vägen.
Sedan avskyr jag människor som "campar" i vänsterfilen. Det är min bror som brukar säga så om den som ligger i vänsterfilen mil efter mil och inte har en tanke på att flytta sig. Härom dagen var jag med om det. En Skoda som låg i vänsterfilen nere i Göteborg efter tingstadstunneln (E6 norrgående). Då är det sålunda att när man kommer ut från tunneln ligger man visserligen i vänsterfilen, men om högerfilen är tom så skall man ju gå in där sedan. Observera att båda filerna leder till samma plats. Men nejdå, denna Skoda ligger och puttrar på i 55 på 70-sträckan. Ett antal andra bilar tar omkörning på insidan, vilket jag helst inte gör. Jag försöker blinka lite med ljusen för att få personen att vakna till. Ingen reaktion. Blinkar igen. Ingen reaktion. Försöker igen, då sänker den fan farten lite till. Hur tänker sådana idioter?
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.