...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Jag blir glad när småungar vinkar och tackar när jag släpper över dem på övergångsstället. Det värmer mitt stenhjärta :D
av rid54
Det är kul när koreografin i en lite större rondell faktiskt funkar; när man kan glida in utan att stanna och slinka ut utan att bråka och detta utan att behöva använda bromspedalen... När man känner att ens mottrafikanter faktiskt är med i samma verklighet som man själv och bidrar till att det "lirar".

Tydlig körning får mig nästan tårögd... blinka först, bromsa sen... folk som visar vad de tänker göra, håller till höger inför högersväng och sån't.

Jämn fart, snygg placering i körfältet... Jag ligger hellre lite under maxfarten bakom en trevlig förare än lite över bakom en vimsbytta.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nybbe_gefle skrev:Blir så otroligt nöjd med att #härstannarsverige fått sånt ofantligt genomslag!!

//David
Ah, är det du som startat upp detta. Jag diskuterade denna idé med en grupp åkeriägare tidigare i veckan. De jag talade med förstår aktionen och kommer låta de förare som vill delta.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Guligan skrev:
Nybbe_gefle skrev:Blir så otroligt nöjd med att #härstannarsverige fått sånt ofantligt genomslag!!

//David
Ah, är det du som startat upp detta. Jag diskuterade denna idé med en grupp åkeriägare tidigare i veckan. De jag talade med förstår aktionen och kommer låta de förare som vill delta.

Önskar att jag kunde ta åt mig äran men, nej! Är bara "deltagare"!

//David
Användarvisningsbild
av grillchips
Fick imorse en snabb tid till tandläkaren då grabben i helgen trillat och slagit i framtänderna. Parkerar utmed en gata som har "snedparkering" i kanten dvs såhär:
Bild

Ganska mycket trafik på den gatan, så när jag väl satt grabben i sin stol igen och ska börja backa ut så är jag beredd på att behöva stå och vänta mycket och länge på en lucka stor nog för mig att hinna backa ut och köra iväg.
Ett tiotal meter längre fram är ett rödljus som blir rött när jag står och fipplar med grabbens bälte och redan då har någon i bilkön som uppstår redan lagt märke till mig och ser att jag förmodligen kommer vilja åka inom kort, så denne lämnar en lucka, det blir grönt men denne står kvar med bra avstånd och låter mig i lugn och ro backa ut och köra iväg.

Sådant gör mig glad, personen visade omtanke och planerade tidigt att låta mig komma loss på en gång.
av llesrof
Jag blir glad när jag ser poliskontroller. Alltid något rattfyllo eller frifartsfantom de sätter dit.
Användarvisningsbild
av SvenB
+1 :-)-)
av Xynter
Polisen hade kontroll på E4an vid Mosjön idag då jag var på väg till jobbet. Det kändes faktiskt bra att bli invinkad och få blåsa. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Glädjande syn idag på inre ringvägen här. Dra mig baklänges men folk anpassade hastigheten och höll avstånd i det nysnöade snorhala väglaget. :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 36
Service Peugeot 107 2007

Sicken tur att jag blev färdig med häck[…]

Tips få ut ABS givaren fram

Antar att du läst ut felkoder, vad säger[…]

Är extremt trångt med icn på plat[…]