- sön 24 jul 2016, 08:30
Visst har det hänt några gånger att jag kommit längre ut på vägkanten är jag tänkt mig. Jag har också dragit upp den på bakhjulet ett par gånger utan att det var meningen. Har haft MC i snart 20 år nu, och de enda skadorna som finns på hojen är från när svärfar skulle parkera den, och tappade balansen så den trillade omkull.
Men det är många fler gånger som jag fått väja för idioter bakom ratten, som antingen inte är uppmärksamma nog, eller som prejas med flit.
Exyzäta skrev:Även om det verkar vara få förunnat att hitta en balans i gränslandet mellan kamikaze-pilot och frimärke som ska stämplas av bilisterna bakom, så begränsas jag av självbevarelsedrift och en stålrörs-ram i hojen som inte kvalificerar den som road-racing cykel.Mabuse skrev:Skrev du inte nåt om fullgas för en stund sedan? Då får du ju skylla dig själv om du mister livet eller?Exyzäta skrev: Många motorcyklister slutar som en siffra i statistiken ändå. De sållar bort sig själva.Å jag som ändå kör rätt sansat, är det ok att jag blir överkörd även om jag inte tillhör kategorin kamikaze-pilot?
Visst har det hänt några gånger att jag kommit längre ut på vägkanten är jag tänkt mig. Jag har också dragit upp den på bakhjulet ett par gånger utan att det var meningen. Har haft MC i snart 20 år nu, och de enda skadorna som finns på hojen är från när svärfar skulle parkera den, och tappade balansen så den trillade omkull.
Men det är många fler gånger som jag fått väja för idioter bakom ratten, som antingen inte är uppmärksamma nog, eller som prejas med flit.
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse, SFN
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...