...

Moderator: Moderatorer

TommyP86 skrev:Steffe, tänk på att rekommendationer om avstånd och sånt inte gäller motorcyklister, dom ska bara fram.
Dessutom är de så smala och tar så lite plats så att de självklart kan göra sin omkörning på vänster sida om mittlinjen. :roll:
Det som irriterar mig i sådana situationer är de som susar emellan bilarna svinfort. Även om bilarna står stilla så kommer de i 30 knyck emellan, sjukt onödigt.
Användarvisningsbild
av joel80
30km/h är väl inte så fort om det är på en relativt bred väg utan risk för gående som springer mellan bilarna som står stilla.. (Alltså typ motorväg eller liknande) I stan däremot är det rätt fort med 30km/h mellan bilar...
Användarvisningsbild
av Mabuse
TommyP86 skrev:Steffe, tänk på att rekommendationer om avstånd och sånt inte gäller motorcyklister, dom ska bara fram.
Tänk på att rekommendation om avstånd till motorcyklar ignoreras av varenda jävla bilist i hela förbannade Sverige.

En stor anledning till att motorcyklar inte håller hastigheten är för att inte ha en bil sniffandes i arslet. Behöver man nödbromsa är risken minimal att man inte blir överkörd av fordonet bakom. Därför gasar man på för att bilarna helt enkelt inte hänger med.

Full gas är enda chansen att slippa bögjävlar bakom ratten som prompt ska ligga så nära bakom att de skulle kunna sträcka ut pekfingret för att göra en prostata-kontroll. :-(O)

Det är fler än en gång jag önskat att jag hade haft en näve spanska ryttare i jackfickan...
:evil:
joel80: Jag tänker mer på att stillastående gärna inbjuder till att folk öppnar sina dörrar etc (framförallt såhär års) vilket kan ske plötsligt utan att dessa ser sig för eftersom det ändå står still. Rätt eller fel går att diskutera men oavsett så känns det otroligt onödigt att "bränna på" i stillastående eller snudd på stillastående. De kommer ju fram fortare än vi bilburna oavsett om de håller 30km/h eller 10km/h.
Mabuse skrev:
Tänk på att rekommendation om avstånd till motorcyklar ignoreras av varenda jävla bilist i hela förbannade Sverige.

En stor anledning till att motorcyklar inte håller hastigheten är för att inte ha en bil sniffandes i arslet. Behöver man nödbromsa är risken minimal att man inte blir överkörd av fordonet bakom. Därför gasar man på för att bilarna helt enkelt inte hänger med.

Full gas är enda chansen att slippa bögjävlar bakom ratten som prompt ska ligga så nära bakom att de skulle kunna sträcka ut pekfingret för att göra en prostata-kontroll. :-(O)

Det är fler än en gång jag önskat att jag hade haft en näve spanska ryttare i jackfickan...
Många motorcyklister slutar som en siffra i statistiken ändå. De sållar bort sig själva.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Exyzäta skrev: Många motorcyklister slutar som en siffra i statistiken ändå. De sållar bort sig själva.
Å jag som ändå kör rätt sansat, är det ok att jag blir överkörd även om jag inte tillhör kategorin kamikaze-pilot?
Mabuse skrev:

såg en sånn idiot idag :evil: den låg såklart också upp i röven på mig (med sin xc90 eller vad dom stora volvo suv kallas) innan den gjorde en omkörning och precis lyckades missa mötande trafik för att sedan ligga upp i röven på en motorcyklist

har också varit med en motorcyklist som tyckte det var lämpligt att köra om mig riktigt snabbt på enkelfilig väg med vajerräcke i mitten...... dessutom när jag körde en vindkänslig ford transit och såklart var det riktigt blåsigt också den dagen med riktiga kastvindar :-O) fick nästan byta kalsonger efter det, för tanken om motorcykelsketchup är inget lockande :roll:

har en förståelse för motorcyklarnas utsatthet med tanke på alla bilförare som missar både lasttbilar, stora personbilar och kör rätt ut framanför dessa... såklart missar dessa blinda idioter även motorcyklar som dessutom är mer utsatta
Mabuse skrev:
Exyzäta skrev: Många motorcyklister slutar som en siffra i statistiken ändå. De sållar bort sig själva.
Å jag som ändå kör rätt sansat, är det ok att jag blir överkörd även om jag inte tillhör kategorin kamikaze-pilot?
Skrev du inte nåt om fullgas för en stund sedan? Då får du ju skylla dig själv om du mister livet eller?
  • 1
  • 349
  • 350
  • 351
  • 352
  • 353
  • 553
Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90