...

Moderator: Moderatorer

Bjuder på två ihopsatta klipp från tidigare i veckan..

[youtube]8zA5FtF8KXE[/youtube]

Den sista hade man ju nästan önskat en olycka över...
Han kom ikapp mig mitt i omkörningen (körde säkert 140-150km/h..) La sig sjukt nära.. jag touchade bromsen för att tända bromsljusen för att få lite marginal.
Han visar på ett rätt konstigt sätt att han var frustrerad..
Klipp 1: Du råkade inte hinna se vad som hänt med diplomatbilen? Alltså hur olyckan gick till? Spontana tanken är att firmabilen velat lägga sig i omkörningsfilen och råkat klämma åt diplomaten i döda vinkeln.

Klipp 2: Nämen, en BMW! Otippat! ;)
FÖRBANNAT onödig manöver för att visa sitt "missnöje", hade blivit ett par vändor med bilen i luften om han fått mer släng på arslet där och besökt mittrefugerna eller diket. Som du säger, nästan så man önskar att det hände och hoppas att det var värt risken för att tjäna 2-3 sekunder..
Användarvisningsbild
av joel80
Diplomatbilen hade en skada på höger fram. Jag tror det var kösituation redan innan dom krockade.. känslan var att diplomaten försökt stänga en lucka när lastbilen bytte fil och misslyckats.. eller lyckats beroende på hur man ser det.. tycker synd om lastbilschaffisen som säkert åker på skulden.

BMWn manöver kan man bara skaka på huvudet åt.. en riktig idiot och tönt.
Häftig tråd, den har jag missat! :P Upp med fler filmer joel! :-DD

Mer idioter på film till folket :mrgreen: :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är på g att sätta en kamera som filmar bakåt.. då blir det dubbelt så många chanser att få nått på bild.. :)
Ja egentligen skulle man ha kameror åt alla håll;) Idag höll jag på att få en Saab in i sidan vid rondellkörning jag låg i högerfil och blinkade vänster för att visa att jag inte skulle ut i första avfarten då det kommer en Saab i vänsterfilen i ganska hög fart och som tydligen skulle ut i första avfarten han han var inte ens inne i rondellen när jag körde in, han hängde sej på tutan och viftade med näven och menade tydligen att jag gjorde fel då det ju var han som hade fel, som tur var så blev det ingen kollision men att det ska vara så jävla svårt för vissa att lära sej köra i en rondell.
Det var inte i en rondell där man inte får köra rakt fram i höger körfält va? ;) Jag har själv varit med om att få bromsa och tuta i den här:
http://goo.gl/maps/eesjA
Fast då när jag alltså ligger i vänster körfält.. ska svänga höger och sen direkt vänster i nästa rondell.
En liten biltripp igen och en liten video igen..

Börjat skriva kommentarer på engelska i videosarna då jag sett att det är lite annat folk som följer kanalen... Hoppas ni inte stör er allt för mycket på det. :)

Det tredje klippet i videon är något som diskuterats friskt här på forumet.. Var jag står i frågan framgår.

[youtube]4vG7uwEeAmQ[/youtube]
Senast redigerad av 2 joel80, redigerad totalt 0 gång.
av Uninium
Den där bmwn, sicken tattare. Jag skulle skrattat om han hade tappat kontrollen där, vissa som ligger över gällande hastigheter tror att dom automatiskt har fri väg. Synd en sån där gång att "du" inte är en civilare.
joel80 skrev:En liten biltripp igen och en liten video igen..

Börjat skriva kommentarer på engelska i videosarna då jag sett att det är lite annat folk som följer kanalen... Hoppas ni inte stör er allt för mycket på det. :)

Det tredje klippet i videon är något som diskuterats friskt här på forumet.. Var jag står i frågan framgår.

[youtube]4vG7uwEeAmQ[/youtube]

Men du vet ju att bilen i cirkulationsplatsen kommer att skära genom den, det är nästan regel utan undantag
Som förutseende skicklig bilförare kompenserar man i god tid för de situationer som man inser kommer att uppstå
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 356

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt