...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag brukar inte sålla så våldsamt.. brukar kunna ta med situationer där jag själv inte riktigt gör som man borde... Fast tycker inte det är i klass med vissa av de skitstövlar jag stöter på. :D

Jag har förresten testat att ligga väldigt nära lastbilar.. eh.. i typ 80-90km/h. Bara under några mil, för jag ville se hur snålt det gick att köra. Det var med min V70 (D3 MY13) och jag kom ner till 0.3l/mil under de ca 3 mil jag klistrade mig fast. Inget att rekommendera och jag gissar att lastbilschaffisar kanske inte helt uppskattar det. :)

Jag har efter att jag skaffat kamera blivit sjukt mkt bättre på att hålla avstånd. Jag såg ju hur ofta jag tullade på mina egna regler och låg för nära bara för att jag tyckte att den framför körde för sakta. Nu är det väldigt sällan jag ligger riktigt idiotnära. Och oftast kommer jag på mig själv isåfall och backar. De gånger det har blivit är ofta där någon trycker sig in i det avstånd jag har tagit till den framför, och då har jag ibland inte backat utan den som bytt fil nära mig har fått tåla att jag ligger just så nära ett litet tag. Men det är ju inte bra det heller... jag åker ju på allt om det skulle hända nått, i allafall när det gått några sekunder och filbytet inte är helt nytt.
Tycker inte du kör aggressivtBildDriver support hjälper väl också till med att uppmärksamma när du kör lite för nära?
Precis.. Det lyser ilskt om jag ligger för nära.. Och oftast kör jag typ bara med farthållaren.. Och även om man kör i närmsta läget håller den rätt okej avstånd. Jag brukar oftast köra i näst närmsta.. Längre avstånd än så och man kommer inte framåt i Stockholmstrafiken.
Lastbilen: Det är något allvarligt "fel" på folk. Har de inte 5-6 sekunder över i sin vardag? Visst an det bli fel bland men undrar ändå varför folk "stressar" för att sedan ändå sitta på sofflocket framför Tv:n :wink:

Saaben vid övergångsstället var lite speciell :P
Micce1980 skrev:Lastbilen: Det är något allvarligt "fel" på folk. Har de inte 5-6 sekunder över i sin vardag? Visst an det bli fel bland men undrar ändå varför folk "stressar" för att sedan ändå sitta på sofflocket framför Tv:n :wink:

Saaben vid övergångsstället var lite speciell :P
Det är märkligt...jag jobbar konstant på vägarna, har ändå inte så bråttom trots långa dagar 8) Lite värdighet vill man väl ha bakom ratten.

Ja, stannar mitt i korsningen. Inte mycket till övergångställe heller. Hade 2-300 meter kvar till stället jag skulle lossa på, vägde runt 50 ton. :-)-)
Att stanna när det inte är övergångsställe är farligt både för trafiken runtomkring och de som går. Inte säkert att alla uppfattar att folk går över där och kör om och mejar ner gående.. eller att de från andra hållet inte stannar, men de som går tror att det är fritt fram.

Och alla som ska in och göra filbyten precis framför långtradare och lastbilar. Verkligen att be om att bli påkörd.. speciellt de som kommer från höger och smyger in i döda vinkeln som många lastbilar har precis vid höger fram.

Jag har råkat ut för den döda vinkeln själv! Men då var det lastbilen som bytte fil in i mig istället.. Huga..
Lastbilen skrev:
svergie2 skrev:
Lastbilen skrev:
Jaså, du har bytt till Volvo? Bild

Skickat från min Huawei Mate 7
Alla mina filmer kommer från jobbet, för ett år sedan gick jag från Scania V8 till nya Volvo FH :)

Och för nån månad sen körs det även Volvo privat :)
Snyggt! Vad tycker du om den då? Motor?

Skickat från min Huawei Mate 7
Det är en 500, som min förra Scania (R500). Dock känns Volvon mycket piggare med sin I-shift låda som är klart mycket bättre än Scanias OptiCruise.
Bra rymd i hytten, den lätta "hamsterstyrningen". En rad fina saker, men även lite skumma saker som kommer med all datakraft.

Uppdatera nyligen styrenheteRNA...22 stycken! Kan bli intressant de hela om några år :)
  • 1
  • 295
  • 296
  • 297
  • 298
  • 299
  • 356
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]