- mån 04 aug 2014, 23:09
Problemet med målvakter är löst nu, ny lag sedan 1 juli.
V60 T3 Classic 2018
Moderator: Moderatorer
torbjorn_75 skrev:Problemet med målvakter är löst nu, ny lag sedan 1 juli.Enda skillnaden är väl att dom inte kan göra sig av med bilarna, så länge bilarna finns kvar och används så är det väl ingen praktiskt skillnad för dom, eller jag har fått fel för mig!?
ER skrev:Tänk om, tänk rätt. Gamla miljösvin släpper ut betydligt mera om dom dom tillåts fortsätta förpesta på vår bekostnad, att byta till nyare är en av dom största tjänster du kan göra för miljönHar du några siffror som stödjer det där, vore verkligen intressant, du verkar ju toksäker ????
grillchips skrev:Benny: moderna bilar = automatik = inget vrede behöver vridas på/av varje gång. Men det visste du antar jag. Din sista mening håller jag dock med om och tycker att folk behöver bli uppmärksammade på hur tekniken fungerar för hälften gör nog faktiskt inte det.Jo, jag har ganska god koll på hur det fungerar. Vad jag menar är att folk väljer att fippla för att få på P-ljusen och köra med jäkligt kass belysning istället för att låta bilens automatik sköta om belysningen.
erikn skrev:Moderna bilar med DRL = Automatik är ett tillval... Finns massor av exempel här i olika trådar där folk trott att de har haft automatik (trodde att det var standard) och sedan åker omkring med vad de tycker dåligt halvljus. Helt svarta bakåt. De försäljarna som inte upplyser om det retar mig.Vilken bil menar du har automatik som tillval om du har DRL? Skall vara vissa Asiatiska märken i så fall, men om vi pratar i dagsljus så kommer bilen att starta med DRL tänt i fram och (på de flesta) nedsläckt i bak och det är i dagsljus som jag ser mååånga P-ljusanvändare varje dag.
erikn skrev:Moderna bilar med DRL = Automatik är ett tillval...Då har jag helt missat dessa trådar och även på bygg din Volvo på senare år, inte sett en tillstymmelse av DRL som tillval. Har det möjligtvis att göra med om man har xenon eller halogen idag?
Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]