...

Moderator: Moderatorer

Drygt 40 minuter senare var det dags igen inom samma område i Tierp på E4:an, två gånger om man räknar med incidenten på gamla E4:an/Rv600 också under eftermiddagen, men så var det snorhalt också men det ursäktar inte på något vis att inte anpassa sig med hastighet och avstånd för rådande omständigheter.
Hur svårt skall det vara att hålla avstånd och lägre fart pga väglaget samt avstå prestigen/stoltheten att köra fortare än tillåtet eller betydligt fortare än lämpligt för omständigheterna.
Jag var på väg t.o.r Gävle - Sollentuna idag.. Blev ändrat imorse! Känns som en himla tur att jag slapp det!
Skitsnack som vanligt, är ALDRIG väglaget som är orsak. Mera kombination av följande:
Avstånd.
Hastighet.
Däckval i blixthalkan.
Skit bakom rattarna som inte kan anpassa sig efter rådande förhållanden.
Skit samma om det innebär att man "tvingas" hålla 50km/h eller lägre, man kommer iaf. fram till slutmålet under rådande väder och väglag.
Oj! Läskigt, "tur" att det inte blev värre. Men samtidigt får rövhålet skylla sig själv, jag förstår inte hetsen kring att ta sig förbi.
Nu har jag ingen direkt motorstark bil men jag tvekar och viker i 9/10 fall tillbaka om jag passerat skylten som anger hur långt det är KVAR på 2-filigt och väljer hellre att köra om på nästa öppning.
grillchips skrev:Oj! Läskigt, "tur" att det inte blev värre. Men samtidigt får rövhålet skylla sig själv, jag förstår inte hetsen kring att ta sig förbi.
Nu har jag ingen direkt motorstark bil men jag tvekar och viker i 9/10 fall tillbaka om jag passerat skylten som anger hur långt det är KVAR på 2-filigt och väljer hellre att köra om på nästa öppning.
Samma här. Även om jag kanske har prestandan att göra det, så känns det så korkat, när man vet att det kan bli som i klippet.

Nyfiken på att höra hur det gick efteråt dock, om han/hon erkände att han/hon är dum som ett troll etc :p
Steffe3 skrev:
grillchips skrev:Oj! Läskigt, "tur" att det inte blev värre. Men samtidigt får rövhålet skylla sig själv, jag förstår inte hetsen kring att ta sig förbi.
Samma här. Även om jag kanske har prestandan att göra det, så känns det så korkat, när man vet att det kan bli som i klippet.

Nyfiken på att höra hur det gick efteråt dock, om han/hon erkände att han/hon är dum som ett troll etc :p
Hon var väldigt ångerfull. Därför klippte jag bort lite annat... :)
Blev inte mycket skador på släpet, men hennes bil var helt åt helvete på högra sidan. Tyvärr tog jag sådan dålig bild... :oops:

Men hon ville åka bort utan att skriva papper, sa att hon kunde fixa det senare. Men jag tror mest på att hon var chockad. Rökte 3 cigg på mindre än en kvart....fråga mig om det blev skador på släpet innan jag ens hunnit ur hytten. Plus att massa annat rörigt...stod och skaka en massa.

Kan inte va arg när nån från ber om ursäkt från grunden, hehe. Men de var bra korkat.
Just de där avsnitten där tvåfiligt går ihop till enfiligt verkar även kunna få vissa bilförare att strida om förstaplaceringen i högerfilen. Dvs bilisten i högerfilen släpper inte in någon före och bilisten i vänsterfilen vill inte gå in bakom högerfilsbilisten.

Det är inte kul att köra bakom sådana tokar. Om man inte har fordon bakom sig så kan man bromsa kraftigt för säkerhets skull, men finns det fordon bakom så står man inte gärna på bromsen i jättehög fart. För det mesta brukar det lösa sig strax innan mitträcket dyker upp. Man borde kanske alltid bromsa för det kan sluta hur som helst?
Senast redigerad av 1 Allinug, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 356
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]

Lufta koppling som inte går

Jag köpte någon stor spruta som jag t&a[…]

V60 sliter däck bak