...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Fantastiskt! Du måste installera dashcam i bilen.. både framåt och bakåt, om du ska fortsätta med sånna där konfrontationer! Vi vill se dem! ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Funderar på att åka in den vägen hon svängde upp på och kolla var hon bor och sedan viga mitt liv åt att jävlas med henne :-~
Jag tror du vinner på att "skita" i kärringen. Det är nog ingen idé att ödsla energi på sådana. :shock:
Användarvisningsbild
av vetten
llesrof skrev:
vetten skrev: Jag har också irriterat mej en del på dom som leker "polis" i trafiken men det är nog lika vanligt i dom flesta åldrarna tyvär.
Det är nog sant. Gubbe, kärring och privatpolis är attityder. För någon månad sedan körde jag om en lite fransk skitbil på en 70-sträcka. Eftersom föraren inte kom upp i över 65 Km/tim så körde jag om, helt odramatiskt. Det skulle jag inte ha gjort. Först fick jag några helljudblinkningar. Jag brydde mig inte om det så då tändes helljuset så jag blev helt bländad genom backspegel. Då blev jag fly förbannad, tvärnitade, körde lite åt sidan, klev ut och stoppade bilen. Där satt en kärring och fräste "det är schutti här...". Jag frågade om det gav henne rätt att blända mig med helljuset bara för att jag kört om henne och sedan minskat hastigheten direkt efter omkörningen. "Det är schutti här..." blev svaret igen. Jag försökte verkligen förklara för henne att hon kanske borde komma upp i "schutti" då men hon hävdade bestämt att hon hållit det. Visst överskred jag hastighetsbegränsningen men direkt efteråt släppte jag gasen och gled ned till "schutti" igen. Hur fan diskuterar man med en sådan imbecill? Det går inte och dumheten skördade ytterligare en seger. Hon hade ett litet barn i bilen så jag lät det hela bero trots att jag blivit fly förbannad. "Flytta på dig för här skall jag svänga upp" var det sista jag hörde. Funderar på att åka in den vägen hon svängde upp på och kolla var hon bor och sedan viga mitt liv åt att jävlas med henne :-~
Men :roll: Hallå :roll:
Det där var väl lite att "leka polis" ELLER ?:-/ Visst hon gjorde fel, men att stanna och tillrättavisa ?:-/ Tveksamt om jag tycker att det är ok, jag skulle nog om jag hakade upp mej så mycket som du gjorde ha lagt mej lugnt och fin och låtit henne köra om och sen hängt på tills det gavs tillfälle att påpeka det jag tyckte om hennes bilkörning för att sedan bara åkt därifrån och fortsätta min färd dit jag var på väg.
Att jag skulle komma på att stoppa någon för en sådan bagatell är ju helt otänkbart, jag hade nog blinkat några gånger och kört om så snart jag kunnat utan att riskera något, ja kanske "pekat finger" och sen fortsatt.
Ingen tycker om "leksakspoliser" i trafiken :-O) Så utan att stöta mej med dej så får du ett gott råd av en snart klassad som "Gubbe" Försök att ta det lugnt och inte haka upp dej på småsaker :-)-)
av umekille
Jag tycker för llesrofs skull vi skriver till regeringen och ber om en
lagändring där det är straffbart ligga och köra under gängse hastighetsgräns
och med dyra böter som följd. (R)
av Andis
joel80 skrev:Jag anser att gubbe är en inställning, inte en ålder. :)
Mycket bra svar!

För alla som träffat Tommy i svenska Mustang Klubben.
Vet nog att det finns äldre herrar som verkligen kan trycka på gasen.

Låg efter honom i ett möte för några år sen tror inte han höll under 160 en enda gång från Stockholm till Uppsala.

Han berätta för mig att när han köpte ny Mustang fråga han säljaren hur fort går den. Sen sa han då vill jag prova att det stämmer. Säljaren verkade tro att han skämta och skratta och sa gör det. Tommy testa det höll stumt i flera mil och säljaren hade suttit tyst bredvid lite lätt betänksam, min gissning tänkte väll säljaren varför gick jag med på det här. Sen vart det köp.

Ja en härligt bil intresserad äldre herre.
Något jag börjat irritera mig mer och mer på är hur folk använder eller snarare inte använder blinkersen.

När jag åker hem från jobbet åker jag på en tvåfilig väg genom Umeå. På ett ställe blir det trafikljus och en tredje fil för de som ska svänga vänster. Här ska jag svänga vänster och visar i god tid att jag kommer byta till den vänstra filen för vänstersväng. Nästan varje dag blinkar inte bilen framför mig utan blinkar när den redan är i den vänstra filen. Varför börja blinka då?!? Alla vet ju redan att de ska svänga vänster eftersom de redan är i filen. Eller så börjar de blinka då de står still i väntan på grönt ljus. Usch, blir arg då jag tänker på det.

Umekille kanske känner till detta. Jag märker det i korsningen blå vägen/strombergs väg
Användarvisningsbild
av Brainy
Låg bakom en 9-3a i onsdags, en Aero så motor hade hon uppenbarligen, barmark så grepp hade hon uppenbarligen.
Lång lång påfart och dessutom med nedförslut så komma upp i 150+ innan hon ska svänga ut på motorvägen borde inte ha varit något problem så att det inte gick i 110 när hon svängde ut på motorvägen var inte bilens fel.

När vi fick motorvägen bredvid oss och spärrlinjen började så gick det i 50, när spärrlinjen tog slut och hon redan slängt i vänsterblinkersen ett tiotal meter innan så gick det i 55.

Det var en 110-väg vi skulle ut på...
av Andis
Brainy skrev:Låg bakom en 9-3a i onsdags, en Aero så motor hade hon uppenbarligen, barmark så grepp hade hon uppenbarligen.
Lång lång påfart och dessutom med nedförslut så komma upp i 150+ innan hon ska svänga ut på motorvägen borde inte ha varit något problem så att det inte gick i 110 när hon svängde ut på motorvägen var inte bilens fel.

När vi fick motorvägen bredvid oss och spärrlinjen började så gick det i 50, när spärrlinjen tog slut och hon redan slängt i vänsterblinkersen ett tiotal meter innan så gick det i 55.

Det var en 110-väg vi skulle ut på...
Mycket vanligt och väldigt irriterande.
Har en precis lika dan påfart här där jag bor och väldigt ofta hamnar jag bakom bilar som gör precis som du beskriver.

Kanske dom sms:ar?
Användarvisningsbild
av joel80
Sånna förare SMSar inte! Sånna förare vågar oftast inte ens ändra fläkten utan att först stanna bilen!
Skulle gissa (med fördomarna flödande) att föraren framför brainy blåhöll i ratten i tio i två och tokstirrade på vägen framför då hon var så nervös för att köra på motorvägen.. glömde självklart bort att titta bakåt, och kunde såklart inte se något i speglarna då huvudet var framskjutet ovanför ratten. :)
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 553
Oljespec.

Tack för detta, men har inte tillgång t[…]

Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240