- lör 28 sep 2013, 20:35
Men du har i princip rätt: jag borde se detta som en möjlighet!! Kanske kan jag få ner mitt spolarvätskekonto till noll nu med rätt körstil :D , nu när llesrof har berättat hur det fungerar:
joel80 skrev:Jag förstår inte.. om jag med bil ligger bakom någon som tvättar rutorna tycker jag det bara är bra om jag får en dusch så jag också får lite tvätt.. :)Om det bara var "lite tvätt", så kan jag väl tycka att det vore OK, men detta handlar alltså om betydligt större mängder. Jag har funderat över om det är något lokalt fenomen för att det är populärt med rondeller här. Men det verkar inte vara något lokalt fenomen, eftersom llesrof också känner till det.
Hur kan man bli störd av att få spolarvatten på bilen?
(Är man ute och går/cyklar är det en annan sak)
Men du har i princip rätt: jag borde se detta som en möjlighet!! Kanske kan jag få ner mitt spolarvätskekonto till noll nu med rätt körstil :D , nu när llesrof har berättat hur det fungerar:
llesrof skrev:Ja, jag är glad över att det inte är olja :D !Allinug skrev: Så du gör alltså detta med flit !?!Ja, det är ju knappast oavsiktligt jag tvättar rutan både två och tre gånger när någon j-vla ADHD-bilist lägger sig i röven på mig. Det fungerar rätt bra. De flesta lättar på gasen då. Bättre och säkrare än att bromsa.
Jag har helt ärligt aldrig någonsin förlorat sikten ens en gnutta bara för att någon framför mig i en kö spolat rutan. Jag har självklart råkat ut för det ibland men jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara störande på något vis. Men det är klart, här i trakten använder vi vatten blandat med så kallad spolarvätska (det blir en helt klar och lättflyktig vätska som torkar snabbt och som inte kladdar det minsta) till att spola rutorna med och inte beck, tjära eller spillolja.
Låt framrutan vara större än backspegeln!