- tor 17 nov 2011, 16:27
#588603
Här i Finland bryr de sig inte om vem som kör, böteslappen skickas till bilens ägare!
Moderator: Moderatorer
når fartsgrense på stedet er 60 km/t eller lavere, og fartsoverskridelsen er,Og alle disse bøtesatsene er jo selvsagt i norske kroner (NOK), så i SEK blir
a) til og med 5 km/t kr 600,-
b) til og med 10 km/t kr 1600,-
c) til og med 15 km/t kr 2900,-
d) til og med 20 km/t kr 4200,-
e) til og med 25 km/t kr 6500,-
når fartsgrense på stedet er 70 km/t eller høyere, og fartsoverskridelsen er,
j) til og med 5 km/t kr 600,-
k) til og med 10 km/t kr 1600,-
l) til og med 15 km/t kr 2600,-
m) til og med 20 km/t kr 3600,-
n) til og med 25 km/t kr 4900,-
o) til og med 30 km/t kr 6500,-
p) til og med 35 km/t kr 7800,-
når fartsgrense på motorveg er 90 km/t eller høyere, og fartsoverskridelsen er
q) 36 km/t til og med 40 km/t kr 9000,-.
ÄRRet skrev:En förbräningsmotor drar mins som avstängt. Och det där med oflyt i trafiken känns mest som en skröna bland kameramotståndarna. Missförstå mig rätt, jag är inte heller för dessa kameror. Det är bättre med riktiga poliser som kan göra annat än att bara kolla hastigheten. Det enda oflytet jag har märkt är en och annan osäker förare som sänker hastigheten till en bra bit under hastighetsgränsen när de kommer till en kamera. Dessa förare ligger ändå konstant strax under hastighetsgränsen och är minst lika irriterande när det inte är någon kamera i närheten.
Håller med till 100%! Skapar enbart "oflyt" i trafiken. Miljömässigt kan det väl inte vara bra heller? En förbränningsmotor ger väl minst utsläpp vid en jämn hastighet?
Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]