...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
Nu låter jag kanske lite gnällig men efter att de närmaste veckorna kanske t.o.m 2-3 månaderna fastnat i vägarbeten och avspärrningar VARJE dag måste jag bara fråga vad sysslar vägverket med? Hur kan det komma sig att vägverket helt plötsligt börjar bygga om precis hela skåne. Och det är alltid på de absolut dummaste tiderna, t.ex mitt i rusningstrafik eller något på morronen, sen jobbar de tills på eftermiddagen då alla ska hem. Hade de funnits någon form av vettig planering hade de väl kunnat göra det på natten eftersom det uppenbarligen inte tar så jätte långt tid?

Senast idag fastnade jag på inre ringvägen i malmö, vet dock inte om det var ett vägarbete eller en olycka för ja svängde av. Men för några dagar sen var det omläggningsarbete på E6an. Där satt jag i 40 minuter...!!

*Andas*

Så nu har jag ventat av *pust*
av 740wennberg
Lilja skrev:Nu låter jag kanske lite gnällig men efter att de närmaste veckorna kanske t.o.m 2-3 månaderna fastnat i vägarbeten och avspärrningar VARJE dag måste jag bara fråga vad sysslar vägverket med? Hur kan det komma sig att vägverket helt plötsligt börjar bygga om precis hela skåne. Och det är alltid på de absolut dummaste tiderna, t.ex mitt i rusningstrafik eller något på morronen, sen jobbar de tills på eftermiddagen då alla ska hem. Hade de funnits någon form av vettig planering hade de väl kunnat göra det på natten eftersom det uppenbarligen inte tar så jätte långt tid?

Senast idag fastnade jag på inre ringvägen i malmö, vet dock inte om det var ett vägarbete eller en olycka för ja svängde av. Men för några dagar sen var det omläggningsarbete på E6an. Där satt jag i 40 minuter...!!

*Andas*

Så gör dom iaf i norrbotten :P jobbar på natten.
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
740wennberg skrev:
Lilja skrev:Nu låter jag kanske lite gnällig men efter att de närmaste veckorna kanske t.o.m 2-3 månaderna fastnat i vägarbeten och avspärrningar VARJE dag måste jag bara fråga vad sysslar vägverket med? Hur kan det komma sig att vägverket helt plötsligt börjar bygga om precis hela skåne. Och det är alltid på de absolut dummaste tiderna, t.ex mitt i rusningstrafik eller något på morronen, sen jobbar de tills på eftermiddagen då alla ska hem. Hade de funnits någon form av vettig planering hade de väl kunnat göra det på natten eftersom det uppenbarligen inte tar så jätte långt tid?

*Andas*

Så gör dom iaf i norrbotten :P jobbar på natten.
Inte vad jag sett...
av 740wennberg
hehe, jag har sett det iaf fast iofs så jobbar dom på dagarna oxo hehe.
Användarvisningsbild
av Nexus

*Andas*

Välkommen till Eskilstuna Rondellernas stad. Försök ta dig genom stan kl 16,00 .
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Det kanske beror på att de är för snåla att betala ut ob till vägarbetarna?
mer lönsamt med irriterade bilester och osmidig trafik? :roll:
av JSVARD
Undrar också vad det är frågan om...

På den tiden jag bodde i närheten av Stockholm pendlade jag in 4 mil varje dag. Inte en enda dag var den sträckan, Märsta-Stockholm, helt utan vägarbeten. Alltid någonting som stoppade upp längs den sträckan, 93-97'
Man undrar vad dom bygger fler vägbanor för, om det aldrig får vara flyt pga av byggen i alla fall? ?:-/
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag kör yrkesmässigt och lastbil och kan bara hålla med er andra om att vi undrar vad fan de håller på med.
Det värsta jag har varit med om är att en hel vägsträcka med vireräcke tog 11månader att få klart med asfaltering. Nu i år har man börjat på ytterliggare en bit på den sträckan att asfaltera så vi får väl se hur lång tid det tar denna gången.
Varför konerna går sönder på vägarbeten? ?:-/ ... tja det är kanske en anledning att vi kör lite extra långt ut när vi blir trött på att Vägverket aldrig blir klara.
Här hemma där jag bor har de nu hållt på i 1.5år med sin fjärrvärme och ännu är det inte klart. Här är en korsning som ska stensättas och varenda morron är de där o klinkar i 3stenar för att sen köra o göra något annat. Nu är det snart semester så nu har de dragit ihop konerna en aning så får vi väl hoppas att de hinner klart innan denna vinter..
Slår jag sönder fälgarna på grund av att gruset har spolats bort i regn så ska kommunen få betala alltsammans. :-(O)

Som sagt det här med nollvision och att vi måste hålla hastigheten är väl sin sak men Vägverket måste också dra sitt strå till stacken och lära sig att bli klara..

Läste också en artikel ang koldioxidutsläpp osv från presonbilar. Visste ni att om man kör på en väg som är dålig kan bränsleförbrukningen stiga med upp åt 20% detta är något som det sällan talas om...
Men miljöbilar ska alla ha med däck med lågt rullmotstånd !!!

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]